بامَن 24

خرید سیم ارت عراقی یا رومینگ

برای زائرین اربعین خرید سیم کارت عراقی به صرفه‌تر است یا استفاده از سرویس رومینگ؟

سالانه میلیون ها زائر از سراسر جهان در ایام اربعین به منظور زیارت بارگاه امام حسین (ع)، به عراق سفر می‌کنند. برای زائرین اربعین، چگونگی ارتباط با کشورشان اهمیت زیادی دارد. ممکن است این سوال برای زائرین ایرانی به وجود بیاید که از چه راهی با آشنایان و اقوام خود در ایران ارتباط داشته باشیم؟

برای پاسخ به این سوال دو راه وجود دارد:

  • خرید سیم کارت عراقی
  • فعال کردن سرویس رومینگ سیم کارت ایرانی

در این مقاله تلاش کردیم آنچه زائرین اربعین برای ارتباط با ایران باید بدانند را بیان کنیم.

برای دسترسی سریع کلیک کنید:

خرید سیم کارت عراقی

در ایام اربعین، به دلیل ازدحام جمعیت و ضعیف بودن بسترهای مخابراتی عراق، راه‌های ارتباطی با مشکل روبرو می‌شود. از طرفی سیم کارت‌های داخلی و سرویس رومینگ قابل استفاده نیستند. بنابراین خرید سیم کارت عراقی گزینه مناسبی است، زیرا که با پرداخت مبلغی بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تومان، می‌توانید هم از تماس تلفنی و هم از اینترنت آن برای برقراری تماس استفاده کنید.

دلایل خرید سیم کارت عراقی

  • در ایام عاشورا و اربعین امکان اختلال در سرویس دهی رومینگ وجود دارد
  • بیشتر زائرین به صورت گروهی یا کاروانی به عراق سفر می‌کنند و برای تماس با دوستان و همراهان خود در عراق، سیم کارت های عراقی هزینه کمتری دارد
  • استفاده از سرویس رومینگ، منجر به صرف هزینه‌های زیادی برای شما خواهد شد، بنابراین تهیه سیم کارت عراقی برای برقراری تماس به صرفه‌تر است

کدهای دستوری انواع سیم کارت‌های عراقی

سه اپراتور آسیاسل، زین و کورک تلکام، سیم کارت‌های عراق را ارائه می‌دهند. در ادامه به معرفی انواع سیم کارت های عراقی و کدهای دستوری آن‌ها می پردازیم:

معرفی  کدهای دستوری انواع سیم کارت‌های عراقی

نام سیمکارتطریقه شارژ کردنباقیمانده شارژلیست بسته‌های اینترنتیهزینه تماس با ایران (برحسب دقیقه)هزینه پیام کوتاهمرکز تماس
آسیا سل #کد شارژ*۱۳۳* ۱۳۳#*۲۹۹#*۲۸۰دینار۱۵۰دینار۳۳۳
زین#کد شارژ*۱۰۱*۱۰۰#*۳۲۱#*۲۷۰دینار۱۵۰دینار۱۰۷
کورک تلکام#کد شارژ*۲۲۱*۲۱۱#*۲۵۰#*۲۶۰دینار۱۵۰دینار۴۱۱

کدام سیم کارت عراقی بهتر است؟

سیم کارت آسیاسل

اگر همسفران شما نیز از سیم کارت آسیاسل استفاده می‌کنند، می‌توانید هزینه مکالمه درون شبکه را نیم بهاء کنید. برای این کار باید عدد ۲ را به شماره ۲۹۳ پیامک کنید و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید.

هزینه تماس درون شبکه آسیاسل هر ثانیه ۳ دینار می باشد.

هزینه تماس از آسیاسل به سایر اپراتورهای عراق هر ثانیه ۵ دینار می باشد.

جهت دریافت تنظیمات اینترنت سیم کارت آسیاسل یک پیامک خالی به ۱۹۶۰ ارسال نمایید.

سیم کارت زین

زائرینی که از سیم کارت زین استفاده می‌کنند، می‌توانند هزینه مکالمه درون شبکه را نیم بهاء کنند. برای این کار باید عدد ۲ را به شماره ۲۰۳۴ پیامک کنید و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید. معمولا مدیران کاروان ها از مشترکین این اپراتور هستند.

سیم کارت کورک تلکام

اگر قصد خرید سیم کارت کورک تلکام را دارید، می‌توانید هزینه مکالمه درون شبکه را نیم بهاء کنید. برای این کار کد دستوری #۲۵۴* را شماره گیری کنید و ۱۵۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید تا مکالمه با ۶ نفر برای شما نیم بها شود.

سیم کارت عراقی را از کجا تهیه کنیم؟

برخی افراد برای خرید سیم کارت عراقی سردرگم می‌شوند که از کجا سیم کارت عراقی تهیه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت نگران نباشید طبق گفته جانب آقای حسین جعفری نماینده پیشخوان‌های مهران، سیم کارت‌های عراقی را به مرز مهران می‌آورند. زائرین به راحتی می‌توانند از پایانه‌های مرزی اقدام به خرید سیم کارت عراقی کنند.

این سیم کارت‌ها ۳۰ روز اعتبار دارند و با قیمتی بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تومان فروخته می‌شوند. نکته قابل توجه این است که این سیم کارت‌ها در مرز مهران باید فعال باشند. در صورتی که برخی دلالان وعده فعال شدن سیم کارت عراقی را در خارج از مرز دادند، به معنی قلابی بودن سیم کارت است.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را در “بامن ۲۴” تجربه کنید

نحوه استفاده از سیم کارت های ایرانی در عراق

رومینگ

سیم کارت ایرانسل

شرکت ایرانسل، استفاده از رومینگ سیم کارت‌های ایرانسل را در عراق امکان پذیر کرده است. برای فعال‌سازی این سرویس کد #۱*۱۱۱۱* را شماره گیری کنید. پس از بازگشت از سفر می‌توانید با شماره گیری کد #۲*۱۱۱۱* سرویس رومینگ را غیرفعال کنید.

تعرفه‌های رومینگ ایرانسل
نوع ارتباطZain, Asiacell, Korek
مکالمه با ایران۳۲۰۰
مکالمه دریافتی۲۱۰۰
مکالمه داخلی۲۱۰۰
ارسال پیامک۹۰۰
اینترنت همراه (تومان بر گابایت)۸۵۰

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس رومینگ ایرانسل کلیک کنید.

سیم کارت همراه اول

شرکت همراه اول امکان استفاده از سرویس رومینگ سیم کارت‌های همراه اول را در عراق فراهم آورده است. برای فعال‌سازی این سرویس کد #۶۱*۱* را شماره گیری کنید. بسته‌های سرویس رومینگ همراه اول فقط  درعراق قابل استفاده است و با بازگشت به ایران دیگر نمیتوان از آن استفاده کرد.

تعرفه‌های رومینگ همراه اول
نوع ارتباطZain, Asiacell, Korek
مکالمه با ایران۴۵۰۰
مکالمه دریافتی۳۰۰۰
مکالمه داخلی۲۵۰۰
ارسال پیامک۱۵۰۰
اینترنت همراه (تومان بر گابایت)۲۳۰۰

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس رومینگ همراه اول کلیک کنید.

سیم کارت رایتل

شرکت رایتل خدمات رومینگ و اینترنت را در عراق ارائه می‌دهد. سرویس رومینگ رایتل به صورت پیش فرض فعال است.

تعرفه‌های رومینگ رایتل
نوع ارتباطKorek
مکالمه با ایران۴۶۸۰
مکالمه دریافتی۳۵۰۰
مکالمه داخلی۴۶۸۰
ارسال پیامک۱۵۶۰
اینترنت همراه (تومان بر گابایت)۱۴۶۵

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس رومینگ رایتل کلیک کنید.

باید به این نکته دقت داشته باشید که با فعال‌سازی سرویس رومینگ، هزینه تماس کسانی که از ایران شماره شما را می‌گیرند، از حساب شما کسر خواهد شد و مخاطبتان فقط هزینه تماس داخلی را می‌پردازد.

حرف آخر

با مطالعه این مطلب دریافتیم که خرید سیم کارت عراقی به صرفه است. در صورت خرید این سیم کارت‌ها، شماره تماس خود را به خانواده خود درایران بدهید تا در صورت لزوم با شما تماس بگیرند. نکته مهم دیگر برای استفاده از سیم کارت عراقی، این است که هزینه مکالمه برحسب دقیقه محاسبه می‌شود، به این معنی که هزینه مکالمه از ۱ تا ۶۰ ثانیه برابر با ۱ دقیقه است اما هزینه مکالمه ۱ دقیقه و یک ثانیه برابر با ۲ دقیقه محاسبه خواهد شد.

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید.

به این متن امتیاز بدهید post