بامَن 24

یارانه معیشتی

جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

در مطلب راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی که در وبلاگ منتشر شد، بسیاری از افراد دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتند و در مورد نحوه محاسبه گردش مالی سالیانه اعتراض داشتند.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

جواب اعتراض به یارانه معیشتی

در روز ۲۵ دی ماه سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره درخواست بازبینی مجدد توضیحات بیشتری داد و گفت: به عنوان مثال ممکن است فردی به نیابت از شخص دیگری کار مالی انجام دهد. اگر وی تصور می‌کند تا شش ماه آینده می‌تواند حساب تجاری و شخصی‌اش را منفک و مشمول دریافت بسته معیشتی شود، می‌تواند درخواست بازبینی بدهد. این درخواست بازبینی شش ماه آتی بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول شود، بسته به وی تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

به گفته حسین میرزایی اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وزارت رفاه وجود دارد، قابل اصلاح نیست و افرادی که نسبت به نتیجه‌ها، اعتراض دارند، باید رفتار مالی خود را اصلاح کنند و حساب خود را از حساب کارفرمایان جدا کنند و پس از آن در سامانه درخواست بازبینی دهند و به مرور به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

بنابراین کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند و درخواست بازبینی داده‌اند، باید تا تیر ماه 99 حساب شخصی خود را از حساب مالی محل کار یا افراد دیگر جدا کنند، در نتیجه بعد از بررسی های لازمه مشمول دریافت یارانه معیشتی خواهند شد.

بیشتر بدانید: راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی

براساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی بیش از ۳ میلیون فرد سرپرست خانوار اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند و تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر این افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی شده‌اند.

در هر حال اجرای طرح حمایت معیشتی که از سوی وزارت رفاه بعد از سهمیه بندی بنزین اجرایی شده است از همان ابتدا با اعتراض‌هایی از سوی مردم روبرو بود و با گذشت حدود دو ماه از این طرح همچنان بسیاری از سرپرستان خانوار خود را مشمول این طرح می‌دانند و متأسفانه تاکنون پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹

حسین میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:
حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹ از یکدیگر جدا خواهند شد. کارهای زیر ساختی آن در حال انجام است.
افرادی که به دلیل وجود پول‌های غیر شخصی در حساب شخصی‌ خود از لیست مشمولان بسته معیشتی خارج شدند، برای آذر ماه سال ۹۹ می‌توانند مجدد اعتراض کنند تا وضعیت آن‌ها دوباره بررسی و مشمول بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.
جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری به زمان زیادی نیاز دارد و تا وقتی که تمام کارهای زیرساختی آن صورت نگیرد، بررسی مجدد اعتراضات نتیجه نخواهد داشت.

چرا در موقع ورود به سامانه حمایت پیغام “اطلاعات ارسال شده معتبر نیست” می دهد؟

در شرایط زیر این پیغام را مشاهده می کنید:

  1. اگر شماره حساب اشتباه وارد شده باشد یا شماره حساب واریزیارانه خانوار نباشد. توجه: شماره حساب را به صورت یک عدد بدون فاصله،خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید.
    توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد.
  2. اگر سرپرست و عضوی که کد ملی شان وارد شده، برای دریافت یارانه در یک خانوار ثبت نشده باشند.
  3. اگر سرپرست یا عضوی که کد ملی شان وارد شده، جزء یارانه بگیران فعلی نباشند

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم

3.5/5 - (130 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1573
دوست نداشتم: 1718
میانگین امتیازات: 0.92

291 دیدگاه در “جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

سلام؛
چگونه می توانیم ثابت کنیم که تراکنش هایی که با کارت عابر بانک انجام میدیم ربطی به در آمدم ما ندارد.و باعث افزایش در آمد خانوار نیست.

سلام فرزاد عزیز
قرار است زیرساخت های لازم برای بانک ها ایجاد شود تا حساب های شخصی از تجاری جدا شود.

سلام من دوتا بچه و همسر یک خانواده ۴ نفری هستیم و کارمند شرکت خصوصی با حقوق ماهی ۳۵۰۰۰۰۰ تومان با اضافه کاری هستم .نمیدونم چطور حساب کردین که سبد معیشتی برای ما منظور نشده .البته چون من مسئول تدارکات کارخانه هستم و ماهانه شرکت برای پرداخت به پیمانکاران پولی برای من واریز میکند تا فاکتورهای اونا را پرداخت کنم شاید بخاطر این بوده ولی میخوام بگم چرا دولت که اینقدر میگه اطلاعات ما خوبه نمیدونسته حقوق من را ببینه ؟رفته تراکنش حساب را نگاه کرده؟خب باید از ما یا شرکت میپرسید تا مطمئن شود که در حق ما اشتباه کرده .در هر حال خواهشمند است بررسی مجدد شود.ممنون

سلام آقای سعادتی
شما رو درک میکنم. بعد از اینکه حساب شخصی از تجاری جدا شود، این مشکل حل خواهد شد.

سلام:
من وام گرفتم از بانک ملی ولی حقوقم از بانک صادرات است خود بانک ملی کارتی به من داد گفتن پول واریز می کنی به این کارت بعد قسط وام را با همین کارت از طریق عابر بانک پرداخت می کنی سوالم اینه این جابجایی بین این دو کارت که بنام خودم است بعنوان تراکنش مالی حساب میشه؟ یعنی اگر بین دو الی سه کارتی که بنام خودم هست جهت پرداخت قسطی یا انجام کارهای اینترنتی پولی جابجا کنم بعنوان تراکنش مالی و در آمد حساب میشه؟

سلام دوست عزیز
بله محاسبه میشه

سلام من قرعه ماهانه دارم ماهیانه۳۰ میلیون به حسابم واریز میشه بعداز چند روز به کسی که قرعه در آمده داده میشه بخاطر این معیشتی به ما تعلق نمگیره باید چکار کنم برای اعتراض به کجا باید بروم

سلام کاربر عزیز
باید اول مراقب ورودی حسابتون باشید بعد اعتراض بزنید. اما کسانی که بر حسب کاری که انجام میدن، باید پولی به حسابشون بیاد و بعد برداشت میشه. قرار هست زیرساهت ها ایجاد شه تا حساب تجاری از حساب شخصی جدا بشه.

سلام بنده يك فرزند معلول دارم و مستاجر هستم و همسرم بيكار هست و هيچ بيمه اي هم ندارم
ب علتي معيشتي ب خانواده ي ما تعلق نگرفته و تازه يارانه ما را نيز قط كرده اند تو رو خدا مجددا بررسي كنيد

سلام دوست من
مطلب برای اطلاع رسانی منتشر شده و درخواست شما در حیطه وظایف ما نیست.

سلام؛
من یه وام گرفتم پولو گذاشتم تو بانک با سود خودش و مقداری از خودم و از طریق کارت به کارت دارم اقساط وام خودشو پرداخت میکنم چون حقوقم فقط کفاف خرج زندگی و پرداخت اجاره خونه است که تازه در ماه کم هم می آوریم چطوری بگیم این پولی که کارت به کارت میشه بابت پرداخت اقساط وامه و ربطی به در آمد خانوار ندارد بابت وام که گرفتم کلی سود به بانک برمیگردونم ضمناً فرموردین مواظب ورودی به حساب یا کارتمون باشیم وقتی ما کم میاریم برا خرجی زندگی که از دوستان یا فامیل پول قرض میکنم خوب باید شماره کارت یا حساب بدیم حالا چطوری به این آقایان پرفسور اقتصاد بگیم بابا این جزء درآمد نیست پول قرضیه باید برشگردونیم تازه همه اینا را رو هم بزاری به عددی که خودشون گفتن هم نمیرسه حضرت علی (ع) گفته حق گرفتنی است حالا چطوری بگیریم ما که زورمون به اینا نمیرسه؟! حقوق من تامین اجتماعی است و سقفشم کاملاً معلومه اگرم پولی کارت به کارت میکنیم یا قسطی داریم پرداخت میکنیم یا پولی بصورت قرض گرفتیم و هیچ ارتباطی به درآمد نداره

سلام دوست عزیز
دقیقا حق با شماست.

سلام. من وضعیت مالیم خراب است. این پولاییم که میگه دروغه من در طول عمرم ۲میلیون نداشتم تا میلیارد می نویسه . دارایی خوبی ندارم اگه میگین برین رو حسابم ببینید چقد دارایی دارم.. ممنون میشم اگه پیگر باشید..

سلام کاربر محترم
پیگیری این موارد از عهده بنده خارج هست.

با سلام.من بجای اینکه کلید اعتراض را بزنم کلید انصراف را زدم.حالا دیگه نمیتونم اعتراض بزنم.لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم.

سلام کاربرعزیز
در این مورد اطلاعی ندارم. نمیتونم کمکتون کنم.

با سلام
اینجانب از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس می باشم و به علت شیمیایی بودن دچار فشار خون بالا، دیابت انسولینی و تنگی نفس هستم. دارای دو فرزند مشغول به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های تهران می باشم. و شما آگاهید که هزینه های تحصیل وزندگی در تهران بالا می باشد. اما حکم بازنشستگی بانک صادرات اینجانب دومیلیون و نهصد تومان می باشد و این پولی که در این تاریخ در حساب موجود بوده است، مربوط به وام ازدواج دخترم به امانت بوده است و یا وام جعاله که از طرف بانک صادرات باین جانب پرداخت کرده. لذا خواهشمند است حساب های مالی اینجانب را بررسی دوباره فرمایید.

سلام جانباز محترم
مسئولیت بررسی این موضوع بر عهده ما نیست. شما میتونید اعتراض کنید و مراقی ورودی های حساب خود باشید.

سلام عرض ادب و خسته نباشید بنده مصطفی اسدی هستم که تو سامانه ثبت اعتراض به یارانه ی معیشتی اعتراض داده بودم و مورد قبول قرار گرفته ولی عجیب اینجاست که یارانه ای که قرار بود کامل واریز بشه ولی دقیقا فقط برای یه سری رو واریز کردن دهم فروردین واریز شدو مبلغ ۱۷۲۰۰۰۰ریال واریز شد.
میخواستم علت واریز نشدن سری های قبلی یارانه ی معیشتی رو جویا شم.ممنونم.

سلام اقای اسدی
ازینکه مشمول دریافت یارانه معیشتی شدید، خوشحالیم. بنده در این مورد اطلاعی ندارم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *