بامَن 24

یارانه معیشتی

جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

در مطلب راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی که در وبلاگ منتشر شد، بسیاری از افراد دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتند و در مورد نحوه محاسبه گردش مالی سالیانه اعتراض داشتند.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

جواب اعتراض به یارانه معیشتی

در روز ۲۵ دی ماه سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره درخواست بازبینی مجدد توضیحات بیشتری داد و گفت: به عنوان مثال ممکن است فردی به نیابت از شخص دیگری کار مالی انجام دهد. اگر وی تصور می‌کند تا شش ماه آینده می‌تواند حساب تجاری و شخصی‌اش را منفک و مشمول دریافت بسته معیشتی شود، می‌تواند درخواست بازبینی بدهد. این درخواست بازبینی شش ماه آتی بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول شود، بسته به وی تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

به گفته حسین میرزایی اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وزارت رفاه وجود دارد، قابل اصلاح نیست و افرادی که نسبت به نتیجه‌ها، اعتراض دارند، باید رفتار مالی خود را اصلاح کنند و حساب خود را از حساب کارفرمایان جدا کنند و پس از آن در سامانه درخواست بازبینی دهند و به مرور به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

بنابراین کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند و درخواست بازبینی داده‌اند، باید تا تیر ماه 99 حساب شخصی خود را از حساب مالی محل کار یا افراد دیگر جدا کنند، در نتیجه بعد از بررسی های لازمه مشمول دریافت یارانه معیشتی خواهند شد.

بیشتر بدانید: راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی

براساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی بیش از ۳ میلیون فرد سرپرست خانوار اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند و تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر این افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی شده‌اند.

در هر حال اجرای طرح حمایت معیشتی که از سوی وزارت رفاه بعد از سهمیه بندی بنزین اجرایی شده است از همان ابتدا با اعتراض‌هایی از سوی مردم روبرو بود و با گذشت حدود دو ماه از این طرح همچنان بسیاری از سرپرستان خانوار خود را مشمول این طرح می‌دانند و متأسفانه تاکنون پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹

حسین میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:
حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹ از یکدیگر جدا خواهند شد. کارهای زیر ساختی آن در حال انجام است.
افرادی که به دلیل وجود پول‌های غیر شخصی در حساب شخصی‌ خود از لیست مشمولان بسته معیشتی خارج شدند، برای آذر ماه سال ۹۹ می‌توانند مجدد اعتراض کنند تا وضعیت آن‌ها دوباره بررسی و مشمول بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.
جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری به زمان زیادی نیاز دارد و تا وقتی که تمام کارهای زیرساختی آن صورت نگیرد، بررسی مجدد اعتراضات نتیجه نخواهد داشت.

چرا در موقع ورود به سامانه حمایت پیغام “اطلاعات ارسال شده معتبر نیست” می دهد؟

در شرایط زیر این پیغام را مشاهده می کنید:

  1. اگر شماره حساب اشتباه وارد شده باشد یا شماره حساب واریزیارانه خانوار نباشد. توجه: شماره حساب را به صورت یک عدد بدون فاصله،خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید.
    توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد.
  2. اگر سرپرست و عضوی که کد ملی شان وارد شده، برای دریافت یارانه در یک خانوار ثبت نشده باشند.
  3. اگر سرپرست یا عضوی که کد ملی شان وارد شده، جزء یارانه بگیران فعلی نباشند

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم

3.5/5 - (130 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1573
دوست نداشتم: 1718
میانگین امتیازات: 0.92

291 دیدگاه در “جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

من یه زن مطلقه هستم که بادخترم زندگی میکنم هیچ درآمدی هم ندارم پدرم کمکم میکنه کارهای بانکی پدرمو من انجام میدم کارت به کارت وجابجایی پول حالاگفتن یارانه معیشتی تعلق نمیگیره الان مدتهاست تو حساب من هیچ پولی نیست چه جوری اینا قضاوت کیکنن که تعلق میگیره یانه؟

سلام خانم محترم
متأسفانه سیستم محاسبه گردش مالی فقط پول هایی که به حساب واریز میشه رو میبینه. در این روش تمام مبالغی که به حساب شما واریز شده محاسبه میشه و توجهی به خروجی حسابتون ندارند.

سلام برای من یارانه معبستی واریز نکرد اعتراض کردم بعدار اعتراض یه من گفتند که در فروردین الی خرداد دریافتی شما به صورت متغییر از 9 میلیون تومان الی 11 میلیون تومان است در حالی که من یک ماشین پراید داشتم فروختم هرماهی 10 یا15 میلیون برام واریز می کردند متاسفانه پس از اعتراض حساب بانکی ام چک کردند واین وازیزها بابت فروش ماشینم به عنوان درآمد ماهیانه حساب کردند لطفا راهنمایی کنید چکار کنم تا یارانه معیشتی شاملم شود.

سلام کاربر محترم
طبق گفته سخنگوی شناسایی مشمولان معیشتی افرادی که به دلیل وجود پول‌های غیر شخصی در حساب شخصی‌ خود از لیست مشمولان بسته معیشتی خارج شدند، برای آذر ماه سال ۹۹ می‌توانند مجدد اعتراض کنند تا وضعیت آن‌ها دوباره بررسی و مشمول بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.

سلام ما یه خانواده سه نفری هستیم برای ما ۵۰ هزار تومان اومده بقیه چی میشن

سلام کاربر محترم
حتما پیگیری کنید که این مبلغ از بسته حمایتی معیشتی واریز شده بعد اقدامات لعدی رو انجام بدید.

سلام من بسته معیشتی دریافت نکردم چرا که فقط سه تا ماشین به اسم شوهرم هست که یکی از اونها فروخته شده اما سند منتقل نشده مستاجر هستم با حقوق سه ونیم یک خانواده چهار نفره که همسرم بازنشسته است و پسرم دانشجو و به سختی و هزینه ی زیاد زندگی می‌کنیم، اعتراض زدم، میگن شاخص مالیتون 86 هست در صورتی که سقف شاخص 85 زده، به نظرتون اعتراضم بیجاست؟؟؟

سلام خانم محترم
بنده نمیتونم اظهار نظر کنم

سلام ،من یه مسئول خرید شرکت هستم ،شرکت به حسابم پول واریز میکنه ،یارانه معشیعتی بهم ندادن ،مستاجر هستم ،باید چکار کنم

سلام کاربر عزیز
قرار است بانک ها حساب های تجاری را از حساب های شخصی جدا کند تا این مشکلات پیش نیاید. بعد از 6 ماه دوباره بررسی خواهد شد که مشمول می‌شوید یا خیر

باسلام
من نماینده بیمه هستم.ومشتریان حق بیمه خودشان رابه حساب من واریزمیکنند.ومن به حساب شرکت بیمه.سامانه معیشتی امده این واریزیها رابرای من درامدمحسوب نموده.درصورتیکه من به مقتضای کارم یک واسطه درواریزحق بیمه هابرای شرکت هستم.این به چه معیاری است که گردش مالی شخص رابه عنوان درامداومحسوب میکنند؟خیلی ازاشخاص ممکن است گردش مالی اشان به این شکل باشد.این اصلاراه درست وعادلانه نیست.میتوانندمیزان درامداشخاصی که مشاغل ازاددارندراازاداره دارایی استعلام نمایند.نه به این شکل غیرمنصفانه.

سلام دوست عزیز
بله با شما موافقم

سلام من و همسرم تازه ازواج کردیم دو ماه با خانواده خود معیشتی گرفتم خانوادهام هم معیشتی گرفتن دارن میگیرن ما وقتی تفکیک کردیم معیشتیم قطع شد من کارگر ساختمانیم تا حالا ن ماشین سوار شدم ن بلد موتور هم ندارم دوچرخه هم بلد نیستم اجار نشین تو روستا ۱۹۴۰۱۸۸۸۵۷ یارانه ب من دادن معشتیم بعد دو ماه قطع کردن ولی خانوادیه من و خانوادیه پدر زنم دارن میگیرن فقط یارانه ما رو قطع کردن یعنی دیگ چون جداش کردم ب من معشتی نمیدید

سلام دوست عزیز
نگران نباشید. چون حجم کسانی که یارانه رو جدا کردن زیاد هست. بررسی اینکه مشمول معیشتی میشن یا خیر، زمان میبره. تمام کسانی که یارانه شون رو جدا کردند، معیشتی نمیگیرند. ان شاء الله معیشتی به شما هم تعلق خواهد گرفت. البته این رو هم بگم این مطلب برای رفاه حال مردم نوشته شده، بنابراین ما هیچ نقشی در بررسی مشمولین معیشتی نداریم.

سلام
من و خانمم بازنشسته آموزش و پرورش هستیم ودرآمد هر دومون زیر 7 میلیون تومان است ویک ماشین پژو پارس به اسم خانمم داریم.و بسته معیشتی به ما تعلق نگرفته چون گفتن دو ماشین دارین و دیگر اینکه درامد بالای 7 میلیون داشتین؟
اولا ماشین پژو 405 که من قبلا فروختم،پلاکش به اسم من است این د لیل برای داشتن ماشین به نام من نمی شود.(اینکه دو ماشین دارین)
ثانیا من پارسال 14 ساعت اضافه کار داشتم که در سال 98به تفکیک به حساب من واریز شده و بازم دلیلی برای بالا بودن درامد من نمی شود
و از اینکه گفتین در صورت اعتراض یارانه من قطع میشود من اعتراض نکردم چون اطمینان نداشتم موضوع من صادقانه بررسی شود.
لطفا بگین من چیکار کنم؟

سلام دوست عزیز
کار رسیدگی به اعتراض بر عهده ما نیست. اطلاعات شخصی رو در اختیار کسی نگذارید. اگر اطمینان دارید که تا 6 ماه آینده خودرو از مالکیت شما سلب میشود و ورودی حساب خود را کنترل کنید، احتمال مشمول شدن یارانه معیشتی خواهید شد. نکته قابل توجه این است که اگر به عنوان مثال شما 20 میلیون را از حساب خود به حساب همسر خود واریز کنید و دوباره همسر شما این 20 میلیون را به حساب شما منتقل کند، در گردش مالی شما 60 میلیون را نمایش خواهد داد.

سلام من تازه ازدواج کردم یارانه میگیرم ولی معیشتی نمیدن الان من باید چیکار کنم میشه

سلام دوست عزیز
برای بررسی بیشتر براتون معیشتی واریز نمیشه. مراقب ورودی های حسابتون باشید تا شما هم مشمول باشید

سلام من راننده ی ماشین سنگین هستم وصاحب کارم برای خرج ومخارج ماشین پول به حساب بنده واریزمیکنه مستاجرهم هستم بادوبچههیچ گونه پساندازی هم ندارم یارانه ی معیشتی به من تعلق نگرفته اعتراض زدم گفتن گردش مالیتون زیاده اگه دوباره اعتراض کنین یارانتونم قطع میشه خیلیارومیشناسم هم خونه دارن همماشین درآمدشونم زیاده بهشون تعلق گرفته این چه وضعشه …

سلام دوست عزیز
دقیقا حق با شماست. اما متأسفانه سیستم محاسبه گردش مالی به این صورت هست. برای مشمول شدن فقط باید مراقب ورود حسابتون باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *