بامَن 24

یارانه معیشتی

جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

در مطلب راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی که در وبلاگ منتشر شد، بسیاری از افراد دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتند و در مورد نحوه محاسبه گردش مالی سالیانه اعتراض داشتند.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

جواب اعتراض به یارانه معیشتی

در روز ۲۵ دی ماه سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره درخواست بازبینی مجدد توضیحات بیشتری داد و گفت: به عنوان مثال ممکن است فردی به نیابت از شخص دیگری کار مالی انجام دهد. اگر وی تصور می‌کند تا شش ماه آینده می‌تواند حساب تجاری و شخصی‌اش را منفک و مشمول دریافت بسته معیشتی شود، می‌تواند درخواست بازبینی بدهد. این درخواست بازبینی شش ماه آتی بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول شود، بسته به وی تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

به گفته حسین میرزایی اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وزارت رفاه وجود دارد، قابل اصلاح نیست و افرادی که نسبت به نتیجه‌ها، اعتراض دارند، باید رفتار مالی خود را اصلاح کنند و حساب خود را از حساب کارفرمایان جدا کنند و پس از آن در سامانه درخواست بازبینی دهند و به مرور به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

بنابراین کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند و درخواست بازبینی داده‌اند، باید تا تیر ماه 99 حساب شخصی خود را از حساب مالی محل کار یا افراد دیگر جدا کنند، در نتیجه بعد از بررسی های لازمه مشمول دریافت یارانه معیشتی خواهند شد.

بیشتر بدانید: راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی

براساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی بیش از ۳ میلیون فرد سرپرست خانوار اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند و تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر این افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی شده‌اند.

در هر حال اجرای طرح حمایت معیشتی که از سوی وزارت رفاه بعد از سهمیه بندی بنزین اجرایی شده است از همان ابتدا با اعتراض‌هایی از سوی مردم روبرو بود و با گذشت حدود دو ماه از این طرح همچنان بسیاری از سرپرستان خانوار خود را مشمول این طرح می‌دانند و متأسفانه تاکنون پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹

حسین میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:
حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹ از یکدیگر جدا خواهند شد. کارهای زیر ساختی آن در حال انجام است.
افرادی که به دلیل وجود پول‌های غیر شخصی در حساب شخصی‌ خود از لیست مشمولان بسته معیشتی خارج شدند، برای آذر ماه سال ۹۹ می‌توانند مجدد اعتراض کنند تا وضعیت آن‌ها دوباره بررسی و مشمول بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.
جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری به زمان زیادی نیاز دارد و تا وقتی که تمام کارهای زیرساختی آن صورت نگیرد، بررسی مجدد اعتراضات نتیجه نخواهد داشت.

چرا در موقع ورود به سامانه حمایت پیغام “اطلاعات ارسال شده معتبر نیست” می دهد؟

در شرایط زیر این پیغام را مشاهده می کنید:

  1. اگر شماره حساب اشتباه وارد شده باشد یا شماره حساب واریزیارانه خانوار نباشد. توجه: شماره حساب را به صورت یک عدد بدون فاصله،خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید.
    توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد.
  2. اگر سرپرست و عضوی که کد ملی شان وارد شده، برای دریافت یارانه در یک خانوار ثبت نشده باشند.
  3. اگر سرپرست یا عضوی که کد ملی شان وارد شده، جزء یارانه بگیران فعلی نباشند

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم

3.5/5 - (130 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1571
دوست نداشتم: 1716
میانگین امتیازات: 0.92

291 دیدگاه در “جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

سلام، قبل از فوت پدرم که سرپرست خانوار بود ما هم یارانه و هم کمک معیشتی رو دریافت میکردیم. بعد از فوت ایشون به پلیس+۱۰ مراجعه کردیم و یارانه به حساب مادرم (سرپرست جدید) واریز شد. ولی معیشتی واریز نمیشه.
میخواستم بدونم تو سامانه باید “ثبت جدید خانوار” بزنم یا ” ورود به سامانه” رو بزنم و وارد سامانه بشم و اعتراض بزنم؟
یا لازمه به مرکز خاصی مراجعه کنم؟

سلام زهرا عزیز
ثبت خانوار جدید برای افرادی هست که یارانه نقدی دریافت نمیکنند. شما باید ورود به سامانه رو بزنید.

سلام ما مستاجریم و فقط یه ماشین داریم که شوهرم اونو فروخت و تا اومد بزنه بنام طرف کرونا اومد نشد تا برج ۵ امسال وپول اون ناشینو یکی دیگه گرفتیم حالا میزنه شما دوتا ماشین دارید و بما از اول معیشت و ندادن میترسم اعتراض بزنم و یارانمم قطع کنن چیکار کنیم؟

سلام سمیرا عزیز
شما اول ماشین رو به نام مالک اصلی بزنید بعد برای اعتراض اقدام کنید.

با سلام
هر کسی تو ورود به سامانه برای اعتراض مشکل داره لطفا زبان کیبورد رو روی فارسی بذاره و همه قسمت ها مثل کد ملی و کد امنیتی رو زمانی که کیبورد روی فارسی هستش وارد کنید و وارد سامانه بشید و اعتراض خودتون رو ثبت کنید.

من بعد از ازدواجم چندین بار میخواستم اعتراض کنم اجازه ورود و ثبت نام بهم نمیداد بعد از امتحان کردن راههای مختلف به این راه رسیدم.

سلام داوود عزیز
از این که پیشنهادتون رو به اشتراک گذاشتید، سپاسگزارم

سلام ، من یه نظامی هستم که تازه بازنشسته شدم ، دقیقا یک ماه بعد بازنشستگی یارانه و معیشتی من قطع شده چرا؟ مگه کسی که بازنشسته میشه از آمار دولت خارج میشه، در ضمن کجا باید برم یا پیگیری کنم،

سلام محمدرضا عزیز
به بازنشستگی ربطی نداره. اگر ورودی حساب شما و خانوادتون زیاد باشه یارانه معیشتی قطع میشه

سلام بنده اعتراض زده بودم رفتم سایت گفته هرماه 25 میلیون ت درآمد داری در خواست بار بینی زدم دیدم گفته اگه فلان بشه یارانه ات قطع میشه منم انصراف زدم حالا ۷ماه گذشته نمیتوانم بار بینی بزنم یارانه ام قطع بشه میخام اعتراض بزنم چون بنده مغازه دارم و دستگاه پز.هر چی برای مغازه خرید داشتم درآمد زده؟

سلام اسی عزیز
بله هر چی ورودی حسبابتون باشه، در این سامانه محاسبه میشه

سلام
یک سوالی ک داشتم اینه ک اگر معیشتی به یک خانوار تعلق نگیره و بعد اعتراض مشمول دریافت بشن اون چندماهی ک واسشون معیشتی واریز نکردن رو هم دریافت میکنند ؟ و اگر دریافت میکنن زمان واریزش کِی هستش؟

سلا مهدیه عزیز
در این مورد نمیتونم چیزی بگم چون برخی افراد بودند که بعدا مشمول شدند اما یارانه های قبلی رو دریافت نکردند.

سلام همسر من یه کارگر ساده هست ما ۴ نفر هستیم توی این دنیا هیچ چیزی نداریم که به اسم ما باشه پس چطوره که به ما معیشتی تعلق نگرفته

سلام زهرا عزیز
در سایت اعتراض بزنید تا بررسی بشه

من شوهرم با بچه کوچک ولم کرده ولی کارت یارانه پیش خودم اما بهم معیشتی ندادن گفتن مشمول نیستی شاید شوهرم پولدار باشه ولی پیش ما که نیست باید چکارکنم خواهش میکنم کمکم کنید

سلام حلیمه عزیز
برای دریافت یارانه معیشتی باید اقدام به جداسازی یارانه خودتون کنید. البته این رو هم بگم طبق کامنت هایی که کاربران گذاشتند. بعد از جداسازی یارانه، چند ماهی زمان میبره تا یارانه معیشتی واریز بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *