بامَن 24

یارانه معیشتی

جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

در مطلب راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی که در وبلاگ منتشر شد، بسیاری از افراد دیدگاه خود را به اشتراک گذاشتند و در مورد نحوه محاسبه گردش مالی سالیانه اعتراض داشتند.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

جواب اعتراض به یارانه معیشتی

در روز ۲۵ دی ماه سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی درباره درخواست بازبینی مجدد توضیحات بیشتری داد و گفت: به عنوان مثال ممکن است فردی به نیابت از شخص دیگری کار مالی انجام دهد. اگر وی تصور می‌کند تا شش ماه آینده می‌تواند حساب تجاری و شخصی‌اش را منفک و مشمول دریافت بسته معیشتی شود، می‌تواند درخواست بازبینی بدهد. این درخواست بازبینی شش ماه آتی بررسی می‌شود و اگر فرد مشمول شود، بسته به وی تعلق خواهد گرفت.

برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

به گفته حسین میرزایی اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وزارت رفاه وجود دارد، قابل اصلاح نیست و افرادی که نسبت به نتیجه‌ها، اعتراض دارند، باید رفتار مالی خود را اصلاح کنند و حساب خود را از حساب کارفرمایان جدا کنند و پس از آن در سامانه درخواست بازبینی دهند و به مرور به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

بنابراین کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند و درخواست بازبینی داده‌اند، باید تا تیر ماه 99 حساب شخصی خود را از حساب مالی محل کار یا افراد دیگر جدا کنند، در نتیجه بعد از بررسی های لازمه مشمول دریافت یارانه معیشتی خواهند شد.

بیشتر بدانید: راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی

براساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی بیش از ۳ میلیون فرد سرپرست خانوار اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند و تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر این افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی شده‌اند.

در هر حال اجرای طرح حمایت معیشتی که از سوی وزارت رفاه بعد از سهمیه بندی بنزین اجرایی شده است از همان ابتدا با اعتراض‌هایی از سوی مردم روبرو بود و با گذشت حدود دو ماه از این طرح همچنان بسیاری از سرپرستان خانوار خود را مشمول این طرح می‌دانند و متأسفانه تاکنون پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹

حسین میرزایی، سخنگوی شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی:
حساب‌های بانکی شخصی و تجاری در سال ۹۹ از یکدیگر جدا خواهند شد. کارهای زیر ساختی آن در حال انجام است.
افرادی که به دلیل وجود پول‌های غیر شخصی در حساب شخصی‌ خود از لیست مشمولان بسته معیشتی خارج شدند، برای آذر ماه سال ۹۹ می‌توانند مجدد اعتراض کنند تا وضعیت آن‌ها دوباره بررسی و مشمول بودن یا نبودن آن‌ها مشخص شود.
جدایی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری به زمان زیادی نیاز دارد و تا وقتی که تمام کارهای زیرساختی آن صورت نگیرد، بررسی مجدد اعتراضات نتیجه نخواهد داشت.

چرا در موقع ورود به سامانه حمایت پیغام “اطلاعات ارسال شده معتبر نیست” می دهد؟

در شرایط زیر این پیغام را مشاهده می کنید:

  1. اگر شماره حساب اشتباه وارد شده باشد یا شماره حساب واریزیارانه خانوار نباشد. توجه: شماره حساب را به صورت یک عدد بدون فاصله،خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید.
    توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد.
  2. اگر سرپرست و عضوی که کد ملی شان وارد شده، برای دریافت یارانه در یک خانوار ثبت نشده باشند.
  3. اگر سرپرست یا عضوی که کد ملی شان وارد شده، جزء یارانه بگیران فعلی نباشند

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، سپاسگزاریم

3.5/5 - (130 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1571
دوست نداشتم: 1716
میانگین امتیازات: 0.92

291 دیدگاه در “جواب اعتراض به یارانه معیشتی/ برای دریافت یارانه معیشتی چه باید کرد؟

من در سامانه اعتراض خودم را ثبت کردم چطور میتونم جواب آن را ببینم

سلام مجید عزیز
در مطلب راهنمای گام به گام رسیدگی به درخواست بسته حمایت معیشتی کاملا توضیح داده شده است.

سلام من مستمری بگیر بازنشسته هستم خودم بازن و یک پسر که لیسانس بیکار است وام به اسم خودم براش گرفتم ۶۰ ملیون تا کاری را شروع کنه الان قسطش را هم به صورت شراکت با پسرم میدهیم در ضمن من معلول جسمی هم هستم الان باران وام کار میکند که حداقل خرج خودش و قسط وام را بده یارانه معیشتی بهمن تعلق نگرفته میگن میانگین تراکشن شما بالای شش ملیون است آخه از کجا یارانه پسرم را جدا نکرده ایم .با افزایش حقوق امسال حقوقم سه ملیون وچهار صد هستش خونه هم سه دانگ دارم هر کاری کردم که شش دانگ کنم نشد یا سه دانگ را بخرم یا بفروشم خواهرشان یارانه معیشت ما را بر قرار کنید پسرم ۳۱ سال داره نمی تونه ازدواج کنه مهندس معامله ولی بیکار با خودمان زندگی میکنه .ترو خدا فکری به حال این جوانها بکنید .باز نشسته پرستاری هستم

سلام جناب ظفری عزیز
این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی و رفاه کاربران گردآوری شده، بنابراین بررسی این موارد در حیطه کاری ما نیست.

من یارانه معیشتی نمیگیرم و هیچ جا کارنمیکنم وبیمه هم نیستم بخدا قسم حتی نمیتونم اجازه خونه را بدهم دوتا دختر مدرسه ای دارم لطفا یارانه رابه من بدهید واقعا چون کارت یارانه خرج بچه هام هست

سلام نورمحمد عزیز
درخواست شما در حیطه وظایف بنده نیست. اعتراض خودتون رو ثبت کنید، امیدوارم مشمول دریافت یارانه معیشتی شوید.

سلام من خواهرم تحت پوشش بهزیستی هست طبق حرف دولت باید 200هزار تومان بهش کمک معیشتی بدن ولی 50هزار بهش کمک معیشتی میدن کجا باید اعتراضم رو وارد کنم برای افزایش کمک معیشتی ودرخواستم میشه راهنمایی کنید

سلام سارای عزیز
این سامانه برای اعتراض این موارد نیست. به نظرم اگر به اداره بهزیستی مراجعه کنید، بیشتر راهنماییتون می‎کنند.

سلام علیرضا کاظمی نیا بنده در سال 95 و 96 و97 فروشنده بودم کارفرمایم از حساب بانکی و چکهای من برای معاملاتش استفاده میکرد بنده هم فکر میکردم چیز مهمی نیست ولی الان همانها را ملاک قرار داده اند در صورتی که من فقط ماهیانه 1.5 میلیون حقوق میگرفتم و همین حالا هم کارفرما با حساب من کار میکند فکر میکنم بخاطر همین یارانه معیشتی به بنده تعلق نگرفته آیا راه چاره ای برای من هست؟

سلام جنای کاظمی عزیز
قرار است زیرساخت ها رو برای حل این دست مشکلات درست کنند.

سلام . خسته نباشید . من اعتراضم رو زدم و در جواب وضعیت مشمول با تایید رضایت نامه نوشته شده ولی هنوز خبری از واریز شدن نیست . به کجا مراجعه کنم . لطفا راهنمایی کنید . ممنون.

سلام هادی عزیز
فرمودین تایید رضایت نامه، شما رضایت نامه رو تایید کردید؟

به ا ینجانب بسته حمایتی تعلق نگرفت وگفتند درصورت اعتراض یارانه شما قطع خواهد شد .دریافتی من حقوق بیمه بیکاری باضافه یارانه میباشد .دربازبینی زده اند که دخترم سال۷۶به ترکیه رفته اونم به خرج دایی اش بوده واموالی که دارم یک پراید۷۹ میباشد.درکل ازترس قطع یارانه درخواست بازبینی دوباره ندادم.وشاخص درامدم را۸۲درصد زده اند .امیدوارم مسیولین رسیدگی کنند.کدرهگیری۲۳۹۹۳۶۶

سلام فرید عزیز
از اینکه دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم. امیداوارم به مشکلتون رسیدگی کنند.

سلام این یارانه معشتی ما رو بدین با سه تا بچه کوچک اصلن نگرفتم

سلام جناب زمانی عزیز
باید در سامانه اعتراض خودتون رو ثبت کنید.

سلام من یک راننده کامیون هستم و بیکار یارانه من قطع شده هیچ جایی هم جوابگو نیست هر جایی هم اعتراض یا ثبت نام میکنم جوابی نمیگیرم توروخدا کمکم کنید من احتیاج دارم با زن و بچه چکنم ممنون

سلام سیاوش عزیز
مراحل ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی بدین صورت است:
1. مدرک شناسایی به همراه داشته باشید و به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و برگه مجوز بررسی حساب های بانکی خود را تکمیل کنید.
2. کد رهگیری برای شما پیامک می‌شود
3. تا 48 ساعت مهلت دارید به سایت https://yaraneh10.mcls.gov.ir/prs/ مراجعه کنید و با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری تمام اطلاعات و تراکنش های بانکی خود را مشاهده کنید.
4. درصورت تمایل اعتراض خود را ثبت کنید.

سلام الان حدود 3ماه هست برای معیشتی اعتراض زدم و هنوز جوابی نداده درحال بررسی میزنه چکار کنم

سلام محمد عزیز
بنده اطلاعی ندارم.

سلام بنده متاهل هستم نه یارانه دارم و نه معیشتی اعتراض هم زدم ولی هیچ جواب و یا پیامکی برام نیامده . چکار کنم . تشکر

سلام جناب دهقانی عزیز
شما باید در سایت معیشتی گزینه “ورود به سامانه” رو بزنید و جواب اعتراضتون رو مشاهده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *