بامَن 24

راهنمای دریافت سریال توکن و رمز پویای کارت بانک تجارت

🏧 راهنمای دریافت سریال توکن و رمز پویای کارت بانک تجارت

براساس اعلام رسمی بانک مرکزی از اول دی ماه ۱۳۹۸ کلیه بانک‌ها موظف هستند، امکان استفاده از رمز دوم یک بار مصرف (رمز پویا) یا همان OTP را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و خرید های اینترنتی تنها با رمز دوم یکبارمصرف امکان پذیر خواهد بود. رمز دوم یکبار مصرف یک کد هفت رقمی است که پس از هر بار تولید فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و فقط برای انجام یک تراکنش نیز می‌توان از آن استفاده کرد

توجه:
توصیه می‌شود که از دانلود اپلکیشن هایی تحت عنوان (فعال سازی رمز یکبار مصرف و عناوین مشابه) از سایت ها، کانال ها و … غیر از سایت اصلی خود بانک خودداری نمایید.

در این آموزش به نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف برای دارندگان کارت بانک تجارت اشاره می‌شود.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

اقدامات لازم برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

۱-در گام اول باید به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه نمایید

  • پس از وارد کردن کارت به دستگاه و ثبت رمز ورود، وارد منوی اصلی شوید.
  • در گوشه پایین سمت راست منوی اصلی، گزینه «سایر خدمات» را انتخاب کنید.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • در صفحه بعدی، گزینه «فعال‌سازی رمز پویا» را انتخاب کنید.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • دستگاه خودپرداز، یک برگ رسید دارای شماره سریال و شماره تلفن همراه مشتری به شما می‌دهد.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • هم زمان، یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی رمز پویا به همان شماره تلفن همراه ارسال می‌شود.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف

۲- دریافت نرم‌افزار همراز بانک تجارت

حال زمان دانلود نرم‌افزار «همراز تجارت» است.

  • اپلیکیشن تولید رمز یک‌بارمصرف را از سایت بانک تجارت دریافت کنید. برای دریافت این اپلیکیشن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

(لینکی که ما برای دانلود اپلکیشن رمز یکبارمصرف قرار دادیم،لینک خود بانک تجارت به آدرسhttps://www.tejaratbank.ir است.)

حتماً بخوانید: نحوه دریافت و فعالسازی رمز یکبار مصرف تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب

۳- راهنمای کار با نرم افزار همراز

  • پس از دانلود برنامه و نصب و اجرای آن در گوشی تلفن همراه، از شما خواسته می‌شود که یک رمز حداقل ۸ رقمی برای اپلیکیشن تعریف کنید. با زدن روی قسمت سفیدرنگ روبه‌روی عبارت «کلمه عبور» و «تکرار کلمه عبور» می‌توانید رمز خود را تعریف کنید.

توجه: چنانچه شخص دیگری رمز قفل گوشی شما و این رمز ۸ رقمی را داشته باشد، به راحتی می‌تواند با کارت بانکی شما خرید اینترنتی انجام دهد. پس در انتخاب رمز، از رمزهای تکراری و قابل حدس خودداری نمایید.

مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • در مرحله بعد، اگر گوشی‌تان مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت است، می‌توانید ورود با اثر انگشت را هم فعال کنید. در صورتی که گزینه فعال سازی اثر انگشت را انتخاب نمایید، منویی را مشاهده خواهید کرد. با زدن روی «تایید» و قرار دادن انگشتتان روی سنسور، اثر انگشت شما ثبت می‌شود.
  • پس از ثبت رمز، صفحه‌ای مانند صفحه زیر برای شما نمایان خواهد شد. گزینه «افزودن کارت» در پایین صفحه را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، شماره کارت خود را وارد نمایید. (می‌توانید برای تشخیص سریع‌تر کارت‌هایتان، برای آن عنوان بنویسید.)
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • شماره سریالی که با رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز گرفتید، در قسمت شماره سریال توکن وارد کنید.
  • کد فعالسازی که به شماره تلفن همراهتان پیامک شده بود را در قسمت کلید فعالسازی توکن وارد کنید و گزینه «تایید» را انتخاب کنید.
  • اگر مراحل بالا را انجام داده باشید، کارت شما با موفقیت به منوی اپلیکیشن اضافه شده است و در صفحه اپلیکیشن قابل مشاهده است.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف

حتماً بخوانید: حل مشکل عدم دریافت پیامک رمز پویا

دریافت شماره سریال توکن جدید

اگر یک بار مراحل فعالسازی رمز یکبار مصرف را انجام داده‌اید، اما به دلایل مختلف گوشی شما برای وارد کردن شماره سریال توکن خطا می‌دهد، برای دریافت شماره سریال توکن جدید دو روش وجود دارد:

1- به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کنید و درخواست غیرفعالسازی رمز پویا را به بانک ارائه دهید و سپس مراحل فعالسازی رمز پویا را دوباره طی کنید.

2- به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه سایر خدمات، حذف رمز پویا را انتخاب کنید. سپس تمام مراحل فعالسازی رمز پویا را از ابتدا دوباره انجام دهید.

۴- آموزش استفاده از اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک تجارت در هنگام خرید اینترنتی

از این پس، هر زمان که خواستید از خرید اینترنتی استفاده کنید، باید وارد اپلیکیشن رمز دوم یکبار مصرف شوید. سپس گزینه «درخواست رمز یکبار مصرف» برای همان کارتی که مورد نظرتان است را انتخاب کنید.

مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • پس از ورود مجدد به اپلیکیشن، یک رمز هشت رقمی و با انقضای ۳۰ ثانیه را در اختیارتان خواهد گذاشت که باید آن را در سایت قسمت رمز در درگاه پرداخت اینترنتی مورد نظرتان وارد نمایید.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف

نکته:
رمز یکبار مصرف بانک تجارت، در حال حاضر فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد. پس در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت و انجام خرید اینترنتی‌تان باید سرعت عمل کافی داشته باشید.

رمز یکبار مصرف کارت خود را فعال کرده‌اید؟ آیا این مطلب برایتان مفید بود؟ دیدگاه خود را در رابطه با فعالسازی رمز یکبار مصرف برای ما بنویسید. این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

4.5/5 - (193 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1360
دوست نداشتم: 1271
میانگین امتیازات: 1.07

79 دیدگاه در “🏧 راهنمای دریافت سریال توکن و رمز پویای کارت بانک تجارت

سلام من گوشیم هنگ میکرد زدم کارخانه دوباره گوشیم را انداختم همه برنامه ام حذف شود که یکی همراز بود خواستم دوباره پول واریز کنم دیدم جواب نمی ده رفتم عابر بانک رمز جدید گرفتم دیدم نشد زمان نصب میگوید آیکون حذف کن بعد از سه روز از سایت شما فهمیدم که باید حذف رمز همراز را غیر فعال کنم اگر این نرم افزار ایراد داره چرا در قسمت راهنما نرم افزار توزیع نداده هم نوشته هم تصویری چون الان من دیدم همه همین مشگل را دارند

سلام جانب اعظمی عزیز
حق با شماست. به درستی راهنمایی و اطلاعی رسانی نمی‌کنند.

سلام چراشما برای انجام نرم افزار تجارت مردم را سرگردان میکنید همه بانکها وقتی نرم افزارشان پاک میشود دوبار راحت نصب میشود اما این نرم افزار همراز بسیار مزخرف است آقا فکرمردم دهات هم باشید که هرروز برای اینکار ۱۰۰کیلومتر باید تا بانک بیایند برای رفع مشکل نصب همراز وقتی از روی گوشی پاک میشود باید به بانک مراجه کنی واقعا مزخرفه

سلام جناب مختاری عزیز
مسئولیت مشکلاتی که برای مشتریان بانک به وجود می‌آید، بر عهده بانک تجارت هست. شما باید به عابر بانک تجارت مراجعه کنید و گزینه حذف رمز پویا رو بزنید، سپس مجددا مراحل فعالسازی رو انجام بدید.

سلام ، نرم افزار همراز بانک تجارت من بدون نقص و عالی کار میکرد تا اینکه گوشی رو به اندرویید 10 آپدیت کردم و دیگه کار نکرد . ابتدا خطا میداد دسترسی به شناسه سخت افزاری گوشی میسر نیست و پس از اینکه دوباره نصب کردم و از طریق عابر بانک تجارت رمز پویا رو غیر فعال و سپس فعال کردم و همه مراحل را از ابتدا رفتم حالا ایراد میده : توکن شما روی دستگاه دیگری فعال می باشد لطفا نسبت به حذف آن اقدام و مجدداً تلاش نمایید . به کمک و راهنمایی شما نیاز داریم ، لطفاً کمک کنید . خیلی ممنون .

سلام آرش عزیز
شما باید به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و گزینه”حذف رمز پویا” رو انتخاب کنید. دقت کنید که غیرفعالسازی رمز پویا با حذف رمز پویا متفاوت است.

آقا نرم افزار مشکل داره میگن رمز پویا را غیر فعال کنید بعد فعال کنید درست میشه . ولی درست نمیشه 😂

سلام کاربر عزیز
وقتی به خودپراز برای غیرفعالسازی رمز مراجعه می‌کنید، باید گزینه حذف رمز پویا را انتخاب کنید.

سلام من توکن و وارد میکنم میگه قبلان رودستگاه دیگر نصب بوده الان چیکار باید بکنم

سلام دوست عزیز
همون طور که در این مطلب نوشته شده باید ابتدا به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید سپس گزینه حذف رمز پویا را انتخاب کنید و مجددا مراحل فعالسازی را طی کنید.

خاک بر سرتون با این نرم افزارتون . بجای اینکه کمتر بانک بریم حضورمون تو بانک ده برابر شده .

چرت ترین برنامه ای که درست کردن همینه پدره مردم رو دراوردن بخدا؟ خدا؟لعنتتون کنه؟با؟این خدمات دهیتون همون بهتر که کارته ادمو خالیکنن بخدا…..

بارها دوستان ازم خواستن تا از بانک دیگری استفاده کنم البته دلایل خودشان را داشتن، حالا به درستی گفته هایشان ایمان آوردم،آپدیت دادین واسه رمز ساز به کل از کار افتاده، میگه توکن در جای دیگری نصب است که نیست،رئیس بانک هم خودش نمیدونه مشکل چیه، خلاصه حذف کن بعد نصب کن آخرش هیچی…. تو این وضعیت کرونا که بیشترین نیاز برای خدمات اینترنتی است، در آخر جمع کنید بساط تان را برید قاز بچرونید…

باسلام بنده نرم افزاررو روی گوشی باخط دیگری نصب کرده بودم که کارمیکرد بعدا که گوشی ریست کارخانه شد وبرنامه پاک شد ودوباره نصب کردم بعد ازمراحل غیرفعال سازی رمز یکبارمصرف وفعال ساز ی دوباره هرچه مراحل راانجام میدهم میگه شماباید توکن خود دردستگاه دیگر را غیرفعال کنید ومنهم نمیدونم چه کارکنم

سلام دوست عزیز
شما باید به خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنید و گزینه حذف رمز پویا رو انتخاب کنید. بعد از اون دوباره مراحل فعالسازی رو مجدد طی کنید.

سلام وقت بخیر
عنوان کارت در نرم افزار همراز تجارت باید چی باشه؟

سلام دوست عزیز
عنوان کارت اختیاری هست. برای زمانی است که شما چند کارت دارید، برای هرکدام عنوان انتخاب می‌کنید تا سریعتر تشخیص دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *