بامَن 24

راهنمای دریافت سریال توکن و رمز پویای کارت بانک تجارت

🏧 راهنمای دریافت سریال توکن و رمز پویای کارت بانک تجارت

براساس اعلام رسمی بانک مرکزی از اول دی ماه ۱۳۹۸ کلیه بانک‌ها موظف هستند، امکان استفاده از رمز دوم یک بار مصرف (رمز پویا) یا همان OTP را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و خرید های اینترنتی تنها با رمز دوم یکبارمصرف امکان پذیر خواهد بود. رمز دوم یکبار مصرف یک کد هفت رقمی است که پس از هر بار تولید فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و فقط برای انجام یک تراکنش نیز می‌توان از آن استفاده کرد

توجه:
توصیه می‌شود که از دانلود اپلکیشن هایی تحت عنوان (فعال سازی رمز یکبار مصرف و عناوین مشابه) از سایت ها، کانال ها و … غیر از سایت اصلی خود بانک خودداری نمایید.

در این آموزش به نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف برای دارندگان کارت بانک تجارت اشاره می‌شود.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

اقدامات لازم برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک تجارت

۱-در گام اول باید به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه نمایید

  • پس از وارد کردن کارت به دستگاه و ثبت رمز ورود، وارد منوی اصلی شوید.
  • در گوشه پایین سمت راست منوی اصلی، گزینه «سایر خدمات» را انتخاب کنید.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • در صفحه بعدی، گزینه «فعال‌سازی رمز پویا» را انتخاب کنید.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • دستگاه خودپرداز، یک برگ رسید دارای شماره سریال و شماره تلفن همراه مشتری به شما می‌دهد.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • هم زمان، یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی رمز پویا به همان شماره تلفن همراه ارسال می‌شود.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف

۲- دریافت نرم‌افزار همراز بانک تجارت

حال زمان دانلود نرم‌افزار «همراز تجارت» است.

  • اپلیکیشن تولید رمز یک‌بارمصرف را از سایت بانک تجارت دریافت کنید. برای دریافت این اپلیکیشن، می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

(لینکی که ما برای دانلود اپلکیشن رمز یکبارمصرف قرار دادیم،لینک خود بانک تجارت به آدرسhttps://www.tejaratbank.ir است.)

حتماً بخوانید: نحوه دریافت و فعالسازی رمز یکبار مصرف تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب

۳- راهنمای کار با نرم افزار همراز

  • پس از دانلود برنامه و نصب و اجرای آن در گوشی تلفن همراه، از شما خواسته می‌شود که یک رمز حداقل ۸ رقمی برای اپلیکیشن تعریف کنید. با زدن روی قسمت سفیدرنگ روبه‌روی عبارت «کلمه عبور» و «تکرار کلمه عبور» می‌توانید رمز خود را تعریف کنید.

توجه: چنانچه شخص دیگری رمز قفل گوشی شما و این رمز ۸ رقمی را داشته باشد، به راحتی می‌تواند با کارت بانکی شما خرید اینترنتی انجام دهد. پس در انتخاب رمز، از رمزهای تکراری و قابل حدس خودداری نمایید.

مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • در مرحله بعد، اگر گوشی‌تان مجهز به سنسور تشخیص اثر انگشت است، می‌توانید ورود با اثر انگشت را هم فعال کنید. در صورتی که گزینه فعال سازی اثر انگشت را انتخاب نمایید، منویی را مشاهده خواهید کرد. با زدن روی «تایید» و قرار دادن انگشتتان روی سنسور، اثر انگشت شما ثبت می‌شود.
  • پس از ثبت رمز، صفحه‌ای مانند صفحه زیر برای شما نمایان خواهد شد. گزینه «افزودن کارت» در پایین صفحه را انتخاب کنید.
  • در صفحه بعد، شماره کارت خود را وارد نمایید. (می‌توانید برای تشخیص سریع‌تر کارت‌هایتان، برای آن عنوان بنویسید.)
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • شماره سریالی که با رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز گرفتید، در قسمت شماره سریال توکن وارد کنید.
  • کد فعالسازی که به شماره تلفن همراهتان پیامک شده بود را در قسمت کلید فعالسازی توکن وارد کنید و گزینه «تایید» را انتخاب کنید.
  • اگر مراحل بالا را انجام داده باشید، کارت شما با موفقیت به منوی اپلیکیشن اضافه شده است و در صفحه اپلیکیشن قابل مشاهده است.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف

حتماً بخوانید: حل مشکل عدم دریافت پیامک رمز پویا

دریافت شماره سریال توکن جدید

اگر یک بار مراحل فعالسازی رمز یکبار مصرف را انجام داده‌اید، اما به دلایل مختلف گوشی شما برای وارد کردن شماره سریال توکن خطا می‌دهد، برای دریافت شماره سریال توکن جدید دو روش وجود دارد:

1- به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کنید و درخواست غیرفعالسازی رمز پویا را به بانک ارائه دهید و سپس مراحل فعالسازی رمز پویا را دوباره طی کنید.

2- به یکی از خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه سایر خدمات، حذف رمز پویا را انتخاب کنید. سپس تمام مراحل فعالسازی رمز پویا را از ابتدا دوباره انجام دهید.

۴- آموزش استفاده از اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک تجارت در هنگام خرید اینترنتی

از این پس، هر زمان که خواستید از خرید اینترنتی استفاده کنید، باید وارد اپلیکیشن رمز دوم یکبار مصرف شوید. سپس گزینه «درخواست رمز یکبار مصرف» برای همان کارتی که مورد نظرتان است را انتخاب کنید.

مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف
  • پس از ورود مجدد به اپلیکیشن، یک رمز هشت رقمی و با انقضای ۳۰ ثانیه را در اختیارتان خواهد گذاشت که باید آن را در سایت قسمت رمز در درگاه پرداخت اینترنتی مورد نظرتان وارد نمایید.
مراحل دریافت رمز دوم یکبارمصرف

نکته:
رمز یکبار مصرف بانک تجارت، در حال حاضر فقط ۶۰ ثانیه اعتبار دارد. پس در هنگام وارد کردن اطلاعات کارت و انجام خرید اینترنتی‌تان باید سرعت عمل کافی داشته باشید.

رمز یکبار مصرف کارت خود را فعال کرده‌اید؟ آیا این مطلب برایتان مفید بود؟ دیدگاه خود را در رابطه با فعالسازی رمز یکبار مصرف برای ما بنویسید. این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

4.5/5 - (193 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1360
دوست نداشتم: 1271
میانگین امتیازات: 1.07

79 دیدگاه در “🏧 راهنمای دریافت سریال توکن و رمز پویای کارت بانک تجارت

سلام بنده هم متاسفانه رمز پویام غیر فعال شده وچندین بار به خود پرداز مراجه نمودم عمل حذف وفعال سازی را انجام دادم دوبار ه آلارم توکن شما در دستگاه دیگر نصب گردیده مواجه میشوم البته چند بار برنامه را حذف ودوباره نصب نمودم ونشد لطفا پاسخ

سلام دوست عزیز
زمانیکه که به به خودپرداز مراجعه می‌کنید باید گزینه حذف رمز پویا رو انتخاب کنید و اگر نشد به بانک مراجعه کنید تا تیم لجستیک بانک براتون غیرفعال کنند. سپس مراحل فعالسازی رو مجدد انجام بدید

منم همین مشکل رو دارم…. درسته این روش جلو سواستفاده رو میگیره ولی به نظر میرسه بانک کار خودشو راحت کرده…. اینهمه رمز و کارت رو چطوری حفظ کنیم…. از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید

سلام دوست عزیز
از مشارکتتون در دیدگاه سپاسگزارم.

سلام گوشی قبلی من که همرازتجارت روش نصب بودریست فکتوری شداکنون برروی گوشی دیگری همرازرونصب کردم وقتی سریال و توکن رو واردمیکنم پیغام میادکه توکن شمابرروی دستگاه دیگری نصب شده است نسبت به حذف ازآن دستگاه اقدام نموده سپس اقدام کنیددرضمن رمزپویارویکباردردستگاه عابربانک غیرفعال وفعال هم کردم بازم نتیجه نداددر اکانت گوگل نیزاون گوشی قبلی رو sign outکردم بازم نشد

سلام دوست عزیز
به یکی از شعب بانک مراجعه کنید، تا کارشناسان لجستیک بانک خودشون براتون لغو کنند و بعد برای فعالسازی مجدد اقدام کنید.

سلام بانک گفت توکن را دستی واردهمرازکنیدوکپی پیست نکنیدرمزپویاراغیرفعال وسپس فعال کنیدروزبعدهم اقدام کنیدولی هیچکدوم جواب نداد

سلام
ممنون بابت انتقال تجارب همگی دوستان
بنده همه موارد بالا را انجام دادم ولی باز هم درست نشد رفتم بانک گفتند که بجای غیرفعال کردن رمزپویا، گزینه حذف رمزپویا (حذف بجای غیرفعال) انتخاب شود و بعد بلافاصله فعالسازی مجدد انجام شود که انجام دادم و جواب داد.
موفق باشید

سلام دوست عزیز
از شما سپاسگزاریم

دقیقا برا منم همینطور . رمز توکن جدید نداد.

سلام من همین کار رو کردم و بعد از حذف رمز دوباره همون شماره ها رو داد هم تومن و هم کد جدید با قبلی یکی بود

سلام خسته نباشید ببخشید من نرم افزار همراز رو گوشیم نصب بود و گوشیمو ریست کردم و گوشی جدید گرفتم وقتی میخوام دوباره سریال و کلید توکن رو وارد کنم اخطار میده که توکن شما رو گوشی دیگری فعال است لطفا انرا غیر فعال کنید..غیر فعال کردنش چجوریه من از عابربانکم انجام دادم ولی نشد

سلام کاربر عزیز
شما باید اول به خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنیدو گزینه حذف رمز پویا رو انتخاب کنید. در این حالت رمز ایستا برای شما فعال می‌شود. بعد از آن دوباره تمام مراحل فعالسازی رمز پویا را انجام دهید تا توکن جدید دریافت کنید.
درصورتی که مراحل گفته شده برای شما انجام نشد باید به بانک مراجعه کنید و درخواست خود را ارائه دهید.

سلام گوشیمو عوض کردم می خواهم روی آن نصب کنم میگه توکن شما روی دستگاه دیگری است توی گوشی دیگر نرم افزار را حذف کردم درست نشد میشه بگید چطور شماره توکن را در دستگاه دیگه حذف کنم

سلام محمد عزیز
شماره سریال جدید از دستگاه خودپرداز دریافت کردید؟

برید عابربانک رمز جویای قبلی رو حذف کنید بعد دوباره فعال سازی کنید و رمز ها و سریال جدید رو وارد برنامه همراز کنید.

متاسفانه پیامکی که از بانک دریافت کردم رو سهواً پاک کردم. ممکن راهنماییم کنین که چطور می تونم دوباره به سریال فعال سازی دست پیدا کنم؟ الانم ماموریت هستم و به عابر بانک دسترسی ندارم.

سلام سهیل عزیز
فکر نمیکنم برای فعالسازی رمز یکبار مصرف، راه دیگری داشته باشد. اما طبق آخرین اطلاعیه بانک مرکزی شما می‌توانید با استفاده از سامانه هریم از طریق پیامک رمز یکبار مصرف خود را دریافت کنید.

تا چن روز پیش از اپلیکیشن همراز راحت انتقال وجه میدادم ولی چن روزه هر وقت درخواست رمز میکنم مینویسه رمز توکن شنا در دستگاه ویگری فعال است لطفا آن را حذف کنید. درصورتیکه رو هیچ گوشی دیگه ای نصب نبوده. میشه راهنمایین کنیم؟؟

سلام دوست عزیز
نمیدونم این مشکل از کجا به وجود آمده اما کسانی که با این خطا روبرو میشن، باید به دستگاه خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنند و در قسمت سایر خدمات، حذف رمز پویا رو انتخاب کنند. بعد دوباره مراحل فعالسازی رو طی کنند تا رمز توکن جدید براشون صادر بشه. اگر به بانک هم مراجعه کنید این کار رو براتون انجام میدن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *