بامَن 24

تردد در نوروز1401 | شرایط سفر در عید

تردد در نوروز 1401 | شرایط سفر در عید

می‌خواهید سفربروید؟
با نزدیک شدن سال جدید عده‌ای به فکر سفر نوروزی افتاده‌اند، اما با وجود شرایط کرونایی، این سوال پیش می‌آید که امسال وضعیت تردد چطور است؟ دراین مقاله شما را در جریان کامل سفرهای نوروزی و شرایط تردد در نوروز 1401 قرار می‌دهیم پس لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

طرح مدیریت هوشمند

طرح مدیریت هوشند بر دو پایه واکسیناسیون و بیمار نبودن فرد با نام ( ایران من) برنامه ریزی شده است.
تردد نوروزی با سامانه ایران من انجام و استعلام گرفته می‌شود.

شرایط سفر در نوروز 1401

شرایط سفر در نوروز 1401

باتوجه به طرح مدیریت هوشمند، هیچ محدودیتی برای مسافرت وجود ندارد.
طبق بیانات سید تیمور حسینی (جانشین پلیس راهورناجا) افرادی که سه دوز واکسن را تزریق کرده باشند، حتی اگر شهرها در شرایط قرمز کرونایی باشند، هیچ محدودیتی برای سفرشان وجود ندارد.
تزریق سه دز واکسن هیچ‌گاه اجباری نبوده است. طبق توصیه وزارت ‌بهداشت و درمان و نیز ستادملی مبارزه با کرونا طبیعتا ایده‌آل این است که شهروندان سه دز واکسن تزریق کرده باشند اما اولویت و سنجش برای انجام سفرهای نوروزی تزریق دو دز واکسن است.

تاریخ شروع محدودیت‌های نوروز 1401

از ۲۰ اسفند 1400، خودرو‌هایی که صاحبان پلاک آن‌ها حداقل دو نوبت واکسن خود را دریافت نکرده باشند، به ازای هر روز، یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.

سفر در نوروز 1401 با خودرو شخصی

شرایط سفر در نوروز 1401

برای سفر با خودرو شخصی اگر پلاک خودرو مجاز باشد، صاحب پلاک با کد ملی کنترل می‌شود، درصورتی که حداقل دو دز واکسن تزریق کرده باشد، هیچ جریمه‌ای به شخص تعلق نمی‌گیرد.
افرادی که دزهای واکسن خودرا زده‌اند و می‌خواهند برای نوروز 1401 به شهرهای دیگر سفر کنند نیازی نیست اطلاعات‌‍شان را در سامانه‌ای ثبت کنند. ثبت پلاک توسط دوربین‌ها انجام می‌شود و اگر مالک خودرو حداقل دو نوبت واکسن تزریق نکرده باشد هر24 ساعت یک میلیون تومان جریمه خواهد شد.
همچنین کنترل فیزیکی سرنشینان خودرو در ورودی شهرها در دستور کار پلیس راهور است.

پرداخت آنلاین خلافی خودرو | بامن ۲۴

سفر افراد در نوروز 1401 با وسایل نقلیه عمومی

بلیت سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی صورت می‌گیرد. رزرو بلیت با کد ملی صورت می‌گیرد در صورتی که واکسن دریافت نکرده باشید بلیت صادر نمی‌شود.
در صورت سفر با هواپیما علاوه بر تزریق واکسن باید تست PCR انجام دهید.

تست PCR
نمونه تست PCR

سفر به شهرهای قرمز

سفر به شهرهای قرمز

کسانی که حداقل دو دز واکسن زده باشند، می‌توانند بدون محدودیت به همه شهرها حتی با شرایط قرمز و نارنجی سفر کنند.
اما کسانی که کمتر از دو دز واکسن دریافت کرده باشند، رنگ بندی شهرها هیچ اهمیتی ندارد و به ازای هر24 ساعت، جریمه یک میلیونی می‌شوند.

نتیجه گیری

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت که فرمودند: واقعیت این است که بهترین اجراکنندگان، که قانون و محدودیت‌ها را اعمال کنند، خود مردم هستند. بنابراین خود ماهستیم که باید مراقب سلامتی‌مان باشیم، پس رعایت پروتکل‌های بهداشتی را فراموش نکنید. لطفا نظرتان را درباره این مقاله با ما درمیان بگذارید.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن ۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن ۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن ۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن ۲۴

1.5/5 - (42 امتیاز)