بامَن 24

چگونه کارت واکسن دیجیتالی کرونا دریافت کنیم

چگونه کارت واکسن دیجیتالی کرونا دریافت کنیم

مدتی است که واکسناسیون کووید19 در کشور راه‌اندازی شده است. در هنگام واکسیناسیون به شما برگه‌ای داده می‌شود که نمایانگر این است که بدن شما واکسینه شده است و بدن شما ایمن می‌باشد. در این مقاله ما شما را با کارت واکسن دیجیتال کرونا آشنا می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

کارت واکسن دیجیتالی کرونا چیست؟

کارت واکسن دیجیتال کرونا چیست؟

با تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون، کارت یا برگه‌ای حاوی اطلاعات واکسیناسیون به فرد داده می‌شود. این اطلاعات بالافاصله در سامانه الکترونیک سلامت نیز وارد می‌شود.

کارت‌ واکسن دیجیتال حاوی اطلاعات مربوط به فرایند واکسیناسیون افراد است که می‌توان آن را به‌صورت PDF یا اسکرین‌شات ذخیره‌ و چاپ کرد. به‌علاوه در این کارت یک کد QR قرار دارد که با اسکن آن می‌توان به صحت و سقم اطلاعات کارت پی برد. تمامی مراحل ثبت‌نام و صدور کارت واکسن، چه برای شهروندان و چه مسافران سفرهای خارجی، رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌‌ای ندارد.

ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا

شما می‌توانید جهت ثبت نام برای کارت واکسن دیجیتالی فارسی اینجا کلیک کنید

نکته : بدون فیلتر شکن وارد شوید.

شما می‌توانید جهت ثبت نام برای کارت واکسن دیجیتالی انگلیسی اینجا کلیک کنید.
نکته : بدون فیلتر شکن وارد شوید.

کارت واکسیناسیون برای چه خدماتی الزامی است؟

کارت واکسن کرونا برای مشاغل مختلف

گفته می‌شود همه خدمات در اماکن تجمعی، خدمات بانکی و اداری و دریافت بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد شد. وزیر بهداشت در این مورد گفته است سفرهای هوایی، زیارت از اماکن مذهبی، اقامت در هتل و برخی فعالیت‌های اجتماعی همچون خدمات بانکی و حضور در دانشگاه‌ها منوط به ارائه کد QR وزارت بهداشت خواهد شد که نشان‌دهنده دریافت هر دو دوز واکسن کرونا است.

طبق پیشنهادهایی که به ستاد کرونا شده است، کارمندان دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها و ادارات باید کارت واکسن دریافت کنند و با داشتن این کارت اقدام به ارائه خدمت به افرادی کنند که کارت واکسیناسیون دارند. این موضوع برای اماکنی همچون استخر، باشگاه ورزشی، تالارها و پاساژهای خرید هم مطرح شده.

کارت واکسن بین‌المللی

کارت واکسن دیجیتال کرونا بین المللی

مسافران سفرهای بین‌المللی باید دو هفته قبل از سفر خود برای دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا اقدام کنند. این افراد باید واکسینه کامل باشند؛ یعنی حداقل دو دوز واکسن مورد تأیید کشور مقصد را دریافت کرده باشند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تاکنون تنها به واکسن ساخت شرکت فایزر تاییدیه کامل داده است؛ بااین‌حال واکسن‌های زیر، مجوز مصرف اضطراری را از این سازمان دریافت کرده‌اند:

  • مادرنا
  • جانسون اند جانسون
  • آسترازنکا
  • کووی شیلد (آسترازنکا تولید هند)
  • سینوفارم
  • سینوواک

تاکنون ۲۹ کشور اروپایی ایمنی‌بخشی واکسن‌های فایزر، مادرنا، جانسون‌اند‌جانسون و آسترازنکا را به رسمیت شناخته‌اند. ۷۹ کشور نیز سینوفارم را تأیید کرده‌اند.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم که توضیحاتی در رابطه با کارت واکسن دیجیتالی کرونا برای شما بدهیم. همچنین برای سهولت کار شما، لینک‌های معتبر سازمان بهداشت جهت ثبت نام برای کارت واکسن دیجیتالی کرونا قرار داده‌ایم. چنانچه در این رابطه به مشکلی برخورد کردید می‌توانید از طریق کامنت در بخش دیدگاه سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

1.1/5 - (100 امتیاز)