بامَن 24

آموزش ترابرد

آموزش جامع ترابرد به اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل+ تصاویر

برای برخی افراد اتفاق افتاده که از هزینه‌ها و خدمات ارائه شده از اپراتور سیم کارت خود ناراضی باشند. اما به خاطر اینکه شماره سیم کارت برایشان اهمیت زیادی دارد، تمایلی به خرید سیم کارت از اپراتورهای دیگر را ندارند. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش دهیم با حفظ شماره خود، اپراتور سیم کارتتان را عوض کنید و از خدمات آن ها استفاده کنید.

ترابرد پذیری سیم کارت های ایرانسل، همراه اول و رایتل، این امکان را فراهم آورده است که با حفظ شماره، اپراتور خود را تغییر دهید. در صورتی که از خدمات، هزینه ها و میزان پوشش دهی اپراتور خود رضایت ندارید، می‌توانید بدون تغییر شماره، سیم کارت خود را به اپراتورهای دیگر ترابرد دهید و از خدمات آنها استفاده کنید.

در این مطلب ترابرد به اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل را آموزش داده‌ایم.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با “بامن ۲۴” امتحان کنید

چگونه سیم کارت خود را به همراه اول ترابرد دهیم؟

مشترکین ایرانسل و رایتل که قصد مهاجرت به همراه اول را دارند، ابتدا باید وارد سایت join.mci.ir شوند. برای مرحله اول درصورتی که قبلا درخواست ترابرد کرد‌ه‌اید، شماره شناسنامه و شماره ملی خود را وارد کنید، تا به صورت خودکار اطلاعات شما ثبت شود. در غیر این صورت مشخص کنید که کاربر حقیقی هستید یا حقوقی و دکمه مرحله بعد را بزنید.

ترابرد همراه اول

در مرحله دوم اپراتور فرستنده، نوع سیم کارت و شماره سیم کارت خود را وارد کنید.

در مراحل بعد اطلاعات شخصی خواسته شده را وارد نمایید.

حتماً بخوانید: کدهای دستوری دائمی همراه اول و ایرانسل

مزایای ترابرد به همراه اول

  • برندی معتبر و قابل اطمینان
  • بالا بودن کیفیت مکالمه و اینترنت و پوشش دهی
  • تماس درون شبکه‌ای با خانواده ۹۶ میلیون نفری همراه اول

چگونه سیم کارت خود را به ایرانسل ترابرد دهیم؟

مشترکین همراه اول و رایتل که قصد ترابرد به ایرانسل را دارند، وارد سایت eform.irancell.ir شوند. در قسمت ترابرد به ایرانسل، شماره تلفن همراه، نوع سیم کارت و اپراتور فرستنده را وارد کرده و اطلاعات خواسته شده در مراحل بعدی را تکمیل کنند.

مراحل ترابرد به ایرانسل به صورت حضوری، طبق تصویر زیر انجام می‌شود:

ترابرد ایرانسل

حتماً بخوانید: آموزش تصویری سوزاندن سیم کارت ایرانسل با پوکه و بدون پوکه

چگونه سیم کارت خود را به رایتل ترابرد دهیم؟

مشترکین همراه اول و ایرانسل که قصد دارند به رایتل مهاجرت کنند، با ورود به سامانه rightel.ir/mnp به راحتی می‌توانند سیم کارت خود را به رایتل ترابرد دهند. اطلاعات مورد نیاز در فرم را پر کرده و پس از تکمیل فرآیند ترابرد، سیم کارت رایتل با همان شماره خود را دریافت می‌کنند.

ترابرد رایتل

قوانین و مقررات ترابردپذیری

سازمان مقررات رادیویی قوانین و مقرراتی را در رابطه با ترابردپذیری تصویب کرده است. برخی از مهمترین قوانین ترابردپذیری به شرح زیر است:

  • فرایند ترابرد شماره‌های تلفن همراه برای مشترکین اعتباری کمتر از ۳ روز و ۳ساعت و ۲۰ دقیقه، برای مشترکین دائمی کمتر از ۵ روز و ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه تکمیل می‌شود.
  • شماره مشترک دائمی پس از ترابرد، به صورت دائمی و شماره مشترک اعتباری پس از ترابرد، به صورت اعتباری در اپراتور پذیرا خواهد بود.
  • ترابردپذیری هر شماره تلفن همراه، تنها دو بار در سال امکان پذیر است.
  • از زمان فعالسازی سیم کارت در اپراتور پایه باید ۳ ماه گذشته باشد تا اولین ترابرد امکان پذیر شود.
  • با ترابرد شماره اعتباری، مبلغ شارژ آن صفر خواهد شد؛ بنابراین قبل از ترابرد حواستان به شارژ سیم کارت باشد.
  • برای ترابرد سیم کارت دائمی، باید پس از دریافت صورتحساب اولیه از اپراتور فرستنده، آن را پرداخت کند. در غیر این صورت درخواست ترابرد تأیید نمی‌شود.

حتماً بخوانید: کدام یک از اپراتور های همراه اول ، ایرانسل و رایتل بهتر است؟

مزایای ترابردپذیری شماره تلفن همراه

  • افزایش رقابت و بهبود کیفیت با ترابردپذیری شماره تلفن همراه، اپراتورها تلاش میکنند تا همواره بهترین خدمات را به مشترکین خود ارائه دهند. بنابراین سطح کیفی خدمات اپراتورها افزایش پیدا کرده است.
  • کاهش مشکلات آنتن دهی و شبکه در برخی مناطق اپراتورها، پوشش دهی متفاوتی دارند. بر اساس منطقه ای که زندگی میکنید، میتوانید به اپراتوری که بیشترین آنتن دهی را دارد، شماره خود را ترابرد دهید.
  • ارائه سرویس های جذاب‌تر طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه، باعث شده اپراتورها سرویس های جذابتری را ارائه دهند تا نظر مشترکین را به خود جلب کنند.
  • کاهش قیمت سیم کارتهای عادی با اجرایی شدن طرح ترابردپذیری، سیم کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ارزش یکسانی پیدا کرده است. در نتیجه باعث کاهش قیمت سیم کارت شده است.
  • تغییر اپراتور بدون دغدغه تغییر شماره مهمترین مزیتی که طرح ترابردپذیری تلفن همراه دارد، امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره خود می‌باشد.

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید.

4.5/5 - (67 امتیاز)