بامَن 24

کدام یک از اپراتور های همراه اول ، ایرانسل و رایتل بهتر است؟

کدام یک از اپراتور های همراه اول ، ایرانسل و رایتل بهتر است؟

رقابت بین اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل باعث شده هر کدام در ارائه خدمات از هم پیشی بگیرند. در این مقاله تست سرعت اینترنت و میزان پوشش دهی اینترنت هرسه اپراتور بررسی شده است تا بفهمیم پرسرعت ترین اینترنت سیم کارت در ایران کدام است؟

تاریخچه

همراه اول: یکی از شرکت‌های تابعه مخابرات ایران است که در سال ۱۳۷۲ با هدف ارایه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شد و هم اکنون بزرگترین شرکت مخابراتی کشور از نظر تعداد مشترکین است.

ایرانسل: در پاییز ۱۳۸۵ در ۳ شهر بزرگ کشور شروع به ارایه سرویس با هدف عرضه اینترنت همراه نمود (شرکت MTN آفریقای جنوبی از بزرگترین سرمایه گذاران این شرکت است) و هم اکنون دومین اپراتور بزرگ کشور از نظر تعداد مشترکین است. این شرکت علاوه بر تلفن همراه، در زمینه اینترنت همراه وایمکس نیز فعالیت می‌کند که می‌توان گفت در این بخش نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد.

رایتل: تأسیس این شرکت به سال۱۳۸۶ برمی‌گردد، اما مجوز ارائه خدمات آن به دلیل برخی مشکلات در سال ۱۳۸۹ صادر و واگذاری سیم کارت‌ها را از این سال آغاز نمود. هدف این شرکت تلاش برای برقراری مکالمه تصویری و ارائه نسل سوم تلفن همراه بود که هم اکنون سرویس مکالمه تصویری مسدود شده است.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را در “بامن ۲۴” تجربه کنید

تکنولوژی‌ها

همراه اول: در آغاز تنها برقراری مکالمات صوتی را در دستور کار خود داشت که پس از گذشت ۱۰ سال سرویس پیام کوتاه راه اندازی شد و ۵ سال بعد از آن اینترنت به لیست سرویس‌های همراه اول وارد شد. سرویس‌های این شرکت بر پایه نسل چهارم تلفن همراه ارائه می‌شود که برخی ارتقاها در آن صورت گرفته است.

ایرانسل: از ابتدا هدف این شرکت اینترنت بود، پس با قدرت شروع به کار کرد و اینترنت خود را به عنوان اولین اپراتور در این بخش ارائه داد تا مشترکین ایرانی هم از این تکنولوژی بهره‌مند شوند. این شرکت دو سال پس از شروع فعالیت، سیستم خود را به نسل ۲.۷۵ بهینه شده ارتقا داد. هم اکنون سرویس‌های این شرکت بر پایه نسل چهارم تلفن همراه ارائه می‌شود.

رایتل: بهینه سازی برای رایتل بی معنی است، چون با قدرت و سرعت بیشتری از دو اپراتور وارد عمل شد و مستقیما نسل سوم را به ایرانیان شناساند و در حال حاضر سرویس‌های نسل سوم را ارائه می‌دهد.

حتماً بخوانید: بسته های اینترنت همراه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری رایتل

میزان پوشش دهی اینترنت

طبق ادعا، اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل، در استان تهران دارای پوشش کاملی هستند. در این تصاویر که توسط ۳ میلیون مشترک در این محدوده تهیه شده است، نشان می‌دهد که در چه مناطقی ارتباط برقرار می‌شود و در چه مناطقی قدرت بیشتری برخوردار است ( رنگ گرمتر نشان دهنده قدرت سیگنال بیشتر است).

پوشش دهی اینترنت نسل4 اپراتور ایرانسل در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل ۴ اپراتور ایرانسل در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل 4.5 اپراتور ایرانسل در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل ۴٫۵ اپراتور ایرانسل در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل 4 اپراتور رایتل در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل ۴ اپراتور رایتل در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل 4 اپراتور همراه اول در استان تهران
پوشش دهی اینترنت نسل ۴ اپراتور همراه اول در استان تهران

تست سرعت اینترنت

در این بخش بر روی هر کدام از سیم کارت‌های ایرانسل، همراه اول و رایتل، یک تست سرعت اینترنت در شرایط مختلف ایده آل، عادی و سخت می‌گیریم تا ببینیم این اپراتورها چند مرده حلاجند!

نکته اول: تمامی اعداد جداول میانگین ۳ عدد و در واقع میانگین ۳ تست متوالی هستند. برای مثال برای بدست آوردن میزان آپلود و دانلود در شرایط خانه و صبح، سه بار متوالی تست انجام شده ومیانگین اعداد در جدول نوشته شده است.

نکته دوم: میزان عدد Ping نشان دهنده قدرت عکس العمل روترها و کانال های ارتباطی اپراتورهاست و میزان تاخیر ارسال و دریافت داده را نشان می دهد. این تست یک بسته چند بایتی را به سرور پرسرعتی که معمولا یکی از ستون فقرات اینترنت هستند، ارسال می‌کند و با دریافت این بسته توسط مقصد بلافاصله بسته را باز گشت داده و در فرستنده دریافت می‌شود. در اصلاح به این عمل ارسال و دریافت، پینگ پونگ گفته می‌شود. پینگ را شما انجام می‌دهید و پونگ را سرور هدف. هر چه میزان این عدد کمتر باشد، نشان از سرعت بهتر کانال ارتباطی دارد.

حواست باشه موقع خرید گوشی کلاه سرت نره!
قبل از خرید گوشی با برنامه همیاب24 به طور رایگان از رجیستری و سرقتی نبودن گوشی مطمئن شو.
لینک دانلود برنامه همیاب۲۴

حتماً بخوانید: راه حل هایی جهت بهبود و افزایش سرعت اینترنت سیم کارت

تست شرایط ایده آل

سیم کارت‌ها را برداشته و با هماهنگی مخابرات استان و یکی از دوستان به یکی از مراکز مخابراتی و دارای بهترین شرایط ممکنه تست سیم کارت‌ها می‌رویم. جایی که هر سه سیم کارت دارای بهترین قدرت سیگنال و پایین‌ترین ترافیک شبکه اینترنتی هستند. متاسفانه امکان چک کردن در شرایط بدون ترافیک و خط اختصاصی نیست، پس باید در ساعتی که پایین‌ترین حجم ارتباطات در آن انجام می‌شود، تست را انجام داد.  تصاویر زیر نشان دهنده حداکثر سرعت هر اپراتور در شرایط ایده آل است.

تست سرعت اینترنت همراه اول، ایرانسل و رایتل

بالاترین سرعت اینترنت در ایران مربوط به کدام اپراتور است؟

ایرانسل یا همان ام‌تی‌ان ایرانسل یک شرکت متعادل در خدمات است و بسیاری این شرکت را اپراتور اعتباری می‌نامند، زیرا استقبالی که از سیم کارت‌های اعتباری آن شد، از دایمی صورت نگرفت. این شرکت به عنوان کم هزینه‌ترین شرکت در مقابل ارایه خدمات شناخته شد.

همراه اول پر سرعت ترین سرویس را به کاربران خود ارائه می‌دهد. میزان پوشش دهی خوبی که دارد، فقط محدود به استان تهران نیست و تمرکز خود را روی شهرستان‌ها، جاده ها و مناطق کوچک هم گذاشته است.

سرویس مکالمه تصویری اپراتور رایتل در بین رقبا یک امتیاز ویژه به شمار میرفت اما این سرویس مسدود شده و باعث می‌شود رایتل در سطح متوسط باقی بماند و تنها به یک شرکت ارایه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت همراه تبدیل شود. تعداد مشترکین و سطح پوشش شبکه این اپراتور پایین است. در حالی که این شرکت نقشه‌هایی را در مناطق مختلف کشور بر روی وب‌سایت خود قرار داده اما آزمایشات ما چیز دیگری را ثبت کرد. در حالت مقایسه با نسل قبلی، رایتل می‌تواند از آنتن‌های کوتاه‌تر و کمتری در مجموع استفاده کند اما این موضوع را در نظر نگرفته که تعداد آنتن‌های کوتاه در یک خیابان با ۵۰۰ ساختمان بالای ۴ طبقه، چگونه باید پاسخگوی نیاز مشترکان باشد!ا

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

2.6/5 - (502 امتیاز)