بامَن 24

سامانه ثبت شکایت از بانک‌ها برای برداشت اقساط وام قرض الحسنه

سامانه ثبت شکایت از بانک‌ها برای برداشت اقساط وام قرض الحسنه

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی بانک ها می‌بایست اقساط وام های قرض الحسنه را به مدت 3 ماه به تعویق بیاندازند. به همین منظور بانک مرکزی در  ابلاغیه خود، بانک ها را ملزم به تعویق 3 ماهه اقساط وام های قرض الحسنه کرد.

اما با وجود این ابلاغیه، برخی از بانک ها اقدام به برداشت اقساط از حساب مشتریان خود کردند. پس از تذکرهای بانک مرکزی مبنی بر بازگشت اقساط برداشت شده، برخی از بانکها از اجرای این دستورالعمل خودداری نمودند.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید

به این جهت بانک مرکزی اقدام به راه اندازی سامانه ثبت شکايات احتمالی مشتريان بانکی دارای تسهيلات قرض الحسنه به آدرس https://cbi.ir/showitem/20012.aspx نموده است. بنابراین افرادی که از حساب آنها بابت اقساط وام قرض الحسنه برداشت شده است، می‌توانند در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند.

نحوه ثبت شکایت از برداشت اقساط وام های قرض الحسنه

برای این کار باید وارد سامانه ثبت شکایت از بانک ها شوید. این سامانه در راستای حمايت بانک مرکزی از کسب و کارهای زيان ديده از شيوع ويروس کرونا و تعويق پرداخت تسهيلات آنها و همچنين تعويق پرداخت تسهيلات وام​های قرض الحسنه در اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ ، روابط عمومی بانک مرکزی در پی ابلاغ بخشنامه های مربوطه به شبکه بانکی به اطلاع می رساند چنانچه از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند يا از حساب ضامنين آنها در شعب بانک​ها و مؤسسات اعتباری، برداشتی بابت اقساط انجام شد، هموطنان عزيز می توانند موضوع را در سامانه ذيل درج کنند.

قطعا پيگيری لازم از طرف بانک مرکزی انجام خواهد شد.

  • در کادر زیر اطلاعات دریافت کننده تسهیلات را وارد کنید. از صحت کد ملی اطمینان داشته باشید.
  • سپس مشخصات بانک مورد نظر را وارد کنید.
  • شکایت خود را در این کادر شرح دهید سپس کد امنیتی را به طور صحیح وارد کنید.
  • بعد از انتخاب دکمه “ثبت” پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید.

از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک می‌گذارید، سپاسگذاریم.

3.8/5 - (12 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 756
دوست نداشتم: 677
میانگین امتیازات: 1.12

75 دیدگاه در “سامانه ثبت شکایت از بانک‌ها برای برداشت اقساط وام قرض الحسنه

سلام.
چرا بانک مسکن تعویق سه ماه رو اجرا نمیکند .به ما گفته اند این طرح بانک مسکن نیست مگه فرق ما با بقیه بانکها که قسط میدن چیه؟من متن بانک مرکزی دیدم که نوشته تعویق سه ماه اقساط مسکن باید اجرابشه
کجا باید پیگیری کرد.

سلام خانم کریمی عزیز
تنها جایی که برای حل این مشکل میشه پیگیری کرد، سامانه ثبت شکایت از بانک ها هست.

رفتم بانک میگم چرا قسط سه ماه رو کم کردید .میگه خودسیستم کم میکنه ……اگه مجلس .صدا سیما .دولت نمی تونن کاری بکنن خوب به مردم دروغ نگن

سلام…بانکـ اقتصاد نوین مشهد شعبه چهاراه دانشجو برای وام ازدواج تقاضای دو ضامن کرده با نامه کسر از حقوق و از متقاضیم تقاضای هم چک و هم سفته میکنن چرا کسی پاسخگوی این قانون شکنی ها نیست….اینم شماره شعبشه…۰۵۱۳۸۹۲۷۸۳۳

به نام خدا
سلام. این قصه یک دروغ بود مثل بقیه دروغ های بانک مرکزی. من فقط نتوانستم قط فروردین را بدهم. چون مغازه ام از نیمه اسفند تا اول اردیبهشت تعطیل بود. حالا رفتم دادم چهل تومان جریمه کردند. یعنی تا آخر اقساط باید ماهی چهل تومان بدهم.

سلام نادعلی عزیز
ازینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم.

بانک سینا شعبه شهرک اکباتان در دو نوبت ( ۲۸ اسفند ۹۸ و ۷ اردیبهشت ۹۹) اقدام به برداشت اقساط وام ازدواج از حساب اینجانب و همسرم نموده است . نکته قابل توجه اینکه حتی از بازرسی بانک سینا تماس گرفته و اعلام نمودند که حتما رسیدگی میکنند و حتی سامانه خودکار برداشت اقساط غیر فعال شده است ولیکن در عمل شاهدیم که در تازه ترین مورد ، ۷ اردیبهشت از حساب اینجانب اقساط کسر شده است و اصلا موردی که فرمودند صحت دارد و بانک کماکان پر قدرت در پی کسر اقساط می باشد .

سلام محمدرضا عزیز
لطفا شکایت خودتون رو در سامانه ثبت کنید.

باسلام آیا طرح شکایت از بانک نتیجه بخش است،و مبالغ کسر شده عودت داده میشن؟

سلام عقیل عزیز
متآسفانه باید بگم برخی برای برخی بانک ها نتیجه بخش نیست و در برخی بانک ها هم که مبلغ رو برمی‌گردونن، جریمه دیرکرد رو اعمال می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *