طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی بانک ها میبایست اقساط وام های قرض الحسنه را به مدت 3 ماه به تعویق بیاندازند. به همین منظور بانک مرکزی در ابلاغیه خود، بانک ها را ملزم به تعویق 3 ماهه اقساط وام های قرض الحسنه کرد.
اما با وجود این ابلاغیه، برخی از بانک ها اقدام به برداشت اقساط از حساب مشتریان خود کردند. پس از تذکرهای بانک مرکزی مبنی بر بازگشت اقساط برداشت شده، برخی از بانکها از اجرای این دستورالعمل خودداری نمودند.
خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را با بامن۲۴ تجربه کنید
به این جهت بانک مرکزی اقدام به راه اندازی سامانه ثبت شکايات احتمالی مشتريان بانکی دارای تسهيلات قرض الحسنه به آدرس https://cbi.ir/showitem/20012.aspx نموده است. بنابراین افرادی که از حساب آنها بابت اقساط وام قرض الحسنه برداشت شده است، میتوانند در این سامانه شکایت خود را ثبت کنند.
نحوه ثبت شکایت از برداشت اقساط وام های قرض الحسنه
برای این کار باید وارد سامانه ثبت شکایت از بانک ها شوید. این سامانه در راستای حمايت بانک مرکزی از کسب و کارهای زيان ديده از شيوع ويروس کرونا و تعويق پرداخت تسهيلات آنها و همچنين تعويق پرداخت تسهيلات وامهای قرض الحسنه در اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ ، روابط عمومی بانک مرکزی در پی ابلاغ بخشنامه های مربوطه به شبکه بانکی به اطلاع می رساند چنانچه از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند يا از حساب ضامنين آنها در شعب بانکها و مؤسسات اعتباری، برداشتی بابت اقساط انجام شد، هموطنان عزيز می توانند موضوع را در سامانه ذيل درج کنند.
قطعا پيگيری لازم از طرف بانک مرکزی انجام خواهد شد.
- در کادر زیر اطلاعات دریافت کننده تسهیلات را وارد کنید. از صحت کد ملی اطمینان داشته باشید.

- سپس مشخصات بانک مورد نظر را وارد کنید.

- شکایت خود را در این کادر شرح دهید سپس کد امنیتی را به طور صحیح وارد کنید.

- بعد از انتخاب دکمه “ثبت” پیغام زیر نمایش داده میشود.

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره مند شوید.
از اینکه دیدگاه خود را با ما به اشتراک میگذارید، سپاسگذاریم.