روش های درخواست و ارسال شارژ و پیام اضطراری همراه اول، ایرانسل و رایتل

شارژ اضطراری

اگر در شرایط اضطراری گیر افتاده اید و اعتبار سیم کارت شما کافی نیست می توانید از روش های زیر درخواست و ارسال شارژ و پیام اضطراری همراه اول، ایرانسل و رایتل که امروز به شما آموزش خواهیم داد استفاده کنید. با استفاده از سرویس های ۳ اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل می توانید مقداری اعتبار تماس و پیامک رایگان اضطراری را دریافت کنید و با آن کارتان را راه بیاندازید.

چتر اضطراری سرویس شارژ اضطراری همراه اول است که کاربران همراه اول می توانند به دو طریق درخواست تماس و درخواست شارژ مقداری اعتبار برای ارسال پیام و برقراری تماس دریافت کنند، خب مسلما اپراتور ایرانسل که رقیب همراه اول نیز محسوب می شود از این قاعده مستثنی نیست و به کاربران خود اجازه می دهد تا با استفاده از کد USSD یا برنامه “ایرانسل من” شارژ اضطراری برای ارسال پیام و برقراری تماس دریافت کنند.

“به جای من” نام سرویس رایتل است که به شما شارژ اضطراری می دهد در ادامه بیشتر در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

اپراتورهای ایران

سرویس اضطراری همراه اول

سرویس اعتبار اضطراری چیست ؟

سرویس اعتبار اضطراری به مشترکین واجد شرایط که درخواست اعتبار می­کنند، مبلغ ۶۰۰ تومان به عنوان اعتبار اضطراری یک ماهه تخصیص می­ دهد و پس از اولین شارژ توسط مشترک مبلغ مذکور به علاوه ۴۰ تومان هزینه کارمزد از حساب مشترک کسر می گردد. لازم به ذکر است مهلت استفاده از این اعتبار حداکثر تا یک ماه پس از فعالسازی سرویس می­باشد.

شرایط استفاده از سرویس اعتبار اضطراری

استفاده از این سرویس مستلزم داشتن شرایط زیر می باشد :

  • این سرویس مخصوص مشترکین اعتباری می باشد
  • حداقل ۹۰ روز از فعالسازی خط گذشته باشد
  • اعتبار فعلی آن ها کمتر از ۲۰ تومان باشد

نحوه فعالسازی سرویس اعتبار اضطراری

می توانید با شماره گیری کدهای دستوری زیر سرویس اعتبار اضطراری را فعال کنید و یا از وضعیت خود با خبر شوید:

عنوان کد سرویس اعتبار اضطراری درگاه #۱۰* کد مشابه سرویس
اعتبار اضطراری
درگاه #۱*
وضعیت ۲۵۰#*۱۰* ۸۰#*۱*
فعالسازی ۲۵۱#*۱۰* ۸۱#*۱*
راهنما ۲۵۹#*۱۰* ۸۹#*۱*

معرفی سرویس چتر اضطراری

همراه اول در راستای شعار هیچ کس تنها نیست با ارائه مجموعه سرویسهای چتر اضطراری، مشترکین اعتباری خود را در هنگام اتمام شارژ حمایت خواهد کرد.
کد دستوری مجموعه سرویسهای چتر اضطراری #۲۶*۱۰*  می باشد. این سرویسها عبارتند از:

۱- درخواست تماس: مشترکی که شارژ کافی ندارد می تواند با ارسال یک کد USSD از سایر مشترکین همراه اول بخواهد که با وی تماس بگیرند.

در شرایط اضطراری با ارسال کد #۲۶۱*۱۰* و اعلام شماره مشترک مورد نظر، از سایر مشترکین همراه اول درخواست تماس نمایید.

این درخواست از طریق پیامک به اطلاع مشترک مورد نظر خواهد رسید.

۲- درخواست شارژ: مشترکی که شارژ کافی ندارد می تواند با ارسال یک کد USSD از سایر مشترکین همراه اول بخواهد که برای وی انتقال شارژ انجام دهند.

  • در شرایط اضطراری با ارسال کد #۲۶۲*۱۰* و اعلام شماره مشترک مورد نظر، از سایر مشترکین همراه اول درخواست شارژ نمایید.
  • مبلغ این شارژ ۱۰۰۰ تومان خواهد بود. درخواست شارژ از طریق پیامک به اطلاع مشترک مورد نظر خواهد رسید و این امکان را به مشترک میدهد تا با ارسال عدد ۱ انتقال ۱۰۰۰ تومان شارژ را تائید و یا با ارسال عدد ۲ درخواست را رد کند.
  • درصورت تایید مشترک انتقال دهنده شارژ، مبلغ ۱۰۰۰ تومان به حساب وی منظور میشود، و با کسر ۴۰ تومان به عنوان کارمزد انتقال، مبلغ ۹۶۰ تومان به اعتبار مشترک درخواست دهنده انتقال خواهد یافت.

درگاه فعالسازی

درگاه فعالسازی سرویس های چتر اضطراری به شرح جدول ذیل می باشد :

سرویس کد دستوری (USSD)
درخواست تماس ۲۶۱#*۱۰*
درخواست شارژ ۲۶۲#*۱۰۱*

 

قوانین سرویس

  • دو سرویس «درخواست تماس» و «درخواست شارژ»، ویژه مشترکین اعتباری می باشند.
  • سرویس «مکالمه اضطراری» از مجموعه سرویس های چتر اضطراری حذف گردیده است.

شرایط عمومی و محدودیت های سرویس به شرح ذیل می باشد:

سرویس شرایط برخورداری از سرویس محدودیت ها
درخواست
تماس
مشترکین فعال با اعتبار کمتر از ۲۰ تومان
مشترکین با شرایط قطع یک طرفه
مشترکین با شرایط قطع دو طرفه
ارسال حداکثر ۵ درخواست در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار
درخواست
شارژ
مشترکین فعال با اعتبار کمتر از ۲۰ تومان
مشترکین با شرایط قطع یک طرفه
مشترکین با شرایط قطع دو طرفه
ارسال حداکثر ۵ درخواست در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار

سرویس اضطراری ایرانسل

شرایط شارژ اضطراری ایرانسل چیست ؟

اگر از اپراتور ایرانسل استفاده می کنید می توانید در شرایط ضروری از سرویس شارژ اضطراری ایرانسل استفاده کنید. این سرویس به شما این امکان را می دهد تا از طریق کد شارژ اضطراری ایرانسل و یا اپلیکیشن “ایرانسل من” در صورت نیاز حداقل ۵۰۰۰ ریال شارژ دریافت کنید. این مبلغ در شارژ بعدی به همراه ۵۰ تومان هزینه تراکنش از حساب شما کم می شود.

کد شارژ اضطراری ایرانسل

برای استفاده از این سرویس، کد فعال سازی شارژ اضطراری ایرانسل را با شماره ی  #۸۱۵* از سیمکارت مورد نظر شماره گیری نموده و با وارد کردن عدد ۱ آن را فعال کنید.

شارژ اضطراری ایرانسل

نحوه فعال سازی شارژ اضطراری ایرانسل چگونه است ؟

علاوه بر کد شارژ اضطراری ایرانسل، شما می توانید از اپلیکیشن MyIrancel نیز استفاده کنید. برای بهره گیری از خدمات این برنامه، ایرانسل من را از طریق وبسایت ایرانسل دانلود و نصب نمایید. سپس گزینه ی شارژ اضطراری را انتخاب نموده تا این مبلغ به حساب شما افزوده شود.
شما همچنین می توانید به کمک این برنامه از دوستان خود درخواست شارژ کنید. برای این کار پس از ورود به برنامه به قسمت شارژ برای دیگران مراجعه کرده و در تب مربوط به سرویس خط به خط گزینه ی «من را شارژ کن» را انتخاب کنید.  دراین بخش با وارد کردن شماره موبایل شخص مورد نظر و مبلغ، درخواست شارژ برای آن فرد ارسال می شود.

شارژ ایرانسل

توجه: مبلغ شارژ اضطراری به همراه هزینه تراکنش (۵۰ تومان) در اولین شارژ، از حساب شما کسر می‌شود.

سرویس اضطراری رایتل

سرويس “به جای من”

شما با استفاده از سرويس “به جای من” مي‌توانيد با شماره‌گيری پيش کد ۴۴۴ قبل از شماره مشترک مقصد، از ديگر مشترکين درخواست نماييد تا هزینه‌ی مکالمه را متقبل شوند. در اين حالت، ارتباط از طريق سيستم گويا با مشترک مقصد برقرار شده و امکان رد و يا قبول تماس “به جای من” برای او فراهم می‌گردد. درصورت پذيرش توسط مخاطب، تماس برقرار شده و هزینه‌ی تماس از اعتبار مشترک مقصد کسر يا بر روی قبض دوره‌ی بعد او محاسبه خواهد شد.
اين سرويس اولين محصول رايتل، قابل استفاده در شرايط اضطراری می‌باشد و در مواردی که نياز به يک تماس فوری داشته ولی از اعتبار کافی برخوردار نباشيد، راهگشا خواهد بود.
خانواده‌ها نيز به‌عنوان يکی از اصلی‌ترین مشتريان هدف اين سرويس، در مواقعی که فرزندانشان شارژ کافی جهت برقراری تماس ندارند، بدون نگرانی و به راحتی می‌توانند با آن‌ها در ارتباط باشند.

نحوه استفاده از سرويس رایتل

اين سرويس به‌صورت پيش فرض برای تمامی مشترکين دايمی و اعتباری رايتل فعال می‌باشد.
مشترکين می‌توانند جهت استفاده از اين سرويس به يکی از دو روش زير اقدام نمايند:

*۴۴۴*۰۹xxxxxxxxx #

۴۴۴ ۰۹xxxxxxxxx  (در هنگام شماره گیری به ابتدا آن ۴۴۴ اضافه کنید)

امکان انتخاب زبان و مديريت شماره‌های مجاز و غيرمجاز در برقراری ارتباط با شما نيز از ديگر قابليت‌های سرويس “به جای من” می‌باشند که از طريق کد دستوری #۴۴۴*  قابل دسترسی می‌باشند.

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید.

هزينه

استفاده از اين سرويس رايگان بوده و هيچ‌گونه هزينه اضافی برای مشترکين نخواهد داشت.
درصورتی‌که مشترک مقصد، تماس “به جای من” را دريافت و هزينه تماس را تقبل نمايد، کارکرد بر حسب تعرفه يک تماس صوتی درون شبکه سیم کارت اعتباری (۴۹۹ ريال) محاسبه می‌گردد.

4 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید