بامَن 24

راهنمای جامع اربعین

نکات مهم و کاربردی در سفر به اربعین

در سال‌های اخیر، میلیون‌ها زائر در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند. مراسم عزاداری در اربعین، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان شناخته شده است.

با ما همراه باشید تا با نکات مهم و کاربردی در سفر اربعین، بیشتر آشنا شوید.

  • لیست وسایل مورد نیاز
  • قرص‌ها و داروهای مورد نیاز
  • داروهای ممنوعه
  • تاریخ شروع پیاده روی
  • تلفن های ضروری در عراق
  • خرید سیم کارت عراقی
  • استفاده از سرویس رومینگ
  • موکب‌های  ایرانی

لیست وسایل مورد نیاز در اربعین

وسایلی که در اربعین نیاز دارید، به شرح زیر است:

قرص‌ها و داروهای مورد نیاز در اربعین

با نزدیک شدن به ایام اربعین، تمهیدات لازم برای تأمین داروهای مورد نیاز زائرین اربعین انجام شده است. به همین منظور ۱۶۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی به عراق ارسال می‌شود.

هم چنین در پایانه‌های مرزی نیز خدمات پزشکی ارائه خواهد شد و داروهای مود نیاز تأمین شده است. مرزهای خسروی و مهران که با بیشترین تردد زائر روبروست، امکانات لازم برای تأمین داروی زائرین را فراهم کرده است.

قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد :دارو و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراسم پیاده روی اربعین تأمین می‌شود و در سه بیمارستان اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین دپو خواهد شد.

داروهای تخصصی خود را حتماً به همراه داشته باشید

داروهای تخصصی اربعین

با این حال مسئولان مرکز پزشکی هلال احمر اکیداً توصیه کرده اند، دو برابر داروهای تخصصی مورد نیاز خود را به همراه داشته باشید. داروهای تخصصی مانند اسپری‌های تنفسی، داروهای فشار خود، قند خون، داروهای قلبی و ریوی از ایران به عتبات ارسال نمی‌شود. هم چنین پیداکردن این داروها کاری مشکل و بسیار گران است.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را در “بامن ۲۴” تجربه کنید

داروهای ممنوعه در اربعین

همراه داشتن قرص‌های کدئین دار، روان گردان و مخدر، در عراق جرم محسوب می‌شود و ممونوعیت قانونی دارد. بنابراین از همراه داشتن قرص‌های دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اگزاز پام، لورازپام، کدئین، مورفین، متادون و ترامادول خودداری کنید.

طبق قانون مبارزه با مواد مخدر، اگر از زائری انواع مواد مخدر و روان گردان کشف شود، از ادامه سفر منع و گذرنامه وی توقیف می‌شود. هم چنین در مرحله اول به مدت یک تا ۵ پنج سال و در مرحله دوم پنج تا ۱۵ سال از کشور ممنوع‌الخروج می‌شود.

طبق قانون مبارزه با مواد مخدر کشور عراق خرید، فروش و مصرف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی جرم است و مجازات آن ۱ تا ۳ سال حبس و جریمه نقدی ۱۵ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

حتماً بخوانید: سفر به اربعین با خودروی شخصی یا وسایل حمل و نقل عمومی؟ +اعلام کرایه‌ها در عراق

تاریخ شروع پیاده روی اربعین

بیشتر زائرین اربعین برای پیاده روی، از مسیر نجف به کربلا عبور می‌کنند تا در نهایت به حرم مطهر امام حسین (ع) برسند.

بهتر است قبل از رفتن به پیاده روی اربعین، از تاریخ شروع و ساعت‌های پیاده روی آگاهی داشته باشیم. امیدواریم این مطلب پاسخگوی سؤالات شما باشد.

تاریخ شروع پیاده روی اربعین چه روزی است؟

تاریخ شروع پیاده روی اربعین، به برنامه و  دلایل شخصی شما ربط دارد و می‌توانید چند روز زودتر یا یک روز دیرتر پیاده روی را شروع کنید. اما بهتر است از ۱۶ صفر، پیاده روی اربعین را شروع کنید، در این صورت یک روز قبل از اربعین به کربلا می‌رسید.

انتخاب روز ۱۶ صفر این مزیت را دارد که با همراهی جمعیت زیادی، شور و اتحادی همگانی را حس کنید. البته برای کسانی که می‌خواهند از شلوغی دور باشند، بهترین زمان حرکت یک هفته قبل از اربعین است.

چه ساعتی پیاده روی را شروع کنیم؟

همان طور که در سال های گذشته مرسوم بوده است، شروع پیاده روی از ساعت ۴ و ۵ صبح بود و قبل از غروب آفتاب زمان به پایان می‌رسید. اما باتوجه به نزدیک شدن واقعه اربعین به تابستان، هوا گرم است. هم چنین طول مسیر نجف به کربلا، منطقه کویری است. بنابراین برای فرار از گرمای هوا، ساعت پیاده روی تغییر کرده است. به این صورت که با غروب آفتاب پیاده روی شروع می‌شود و تا اذان صبح ادامه میابد. زائرین بعد از اقامه نماز صبح، می‌خوابند.

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید.

تلفن های ضروری در عراق

تلفن های ضروری اربعین

خرید سیم کارت عراقی

از آنجا که شما، بیشتر گروهی یا کاروانی به عراق سفر می‌کنید، سیم کارت عراقی برای تماس با همراهانتان هزینه کمتری دارد. هم چنین با خرید بسته اینترنتی می‌توانید با ایران تماس آنلاین داشته باشید.

اگر از سرویس رومینگ هم استفاده کنید، از ایران با شما تماس گرفته شود، آنها هزینه تماس داخلی را پرداخت می‌کنند و بقیه هزینه تماس خارجی از حساب شما کم می‌شود.

حتماً بخوانید: برای زائرین اربعین خرید سیم کارت عراقی به صرفه‌تر است یا استفاده از سرویس رومینگ؟

استفاده از سرویس رومینگ

باید به این نکته دقت داشته باشید که با فعال‌سازی سرویس رومینگ، هزینه تماس کسانی که از ایران شماره شما را می‌گیرند، از حساب شما کسر خواهد شد و مخاطبتان فقط هزینه تماس داخلی را می‌پردازد.

برای استفاده از سرویس رومینگ وارد سایت بامَن ۲۴ به آدرس www.baman24.ir شوید و شارژ و بسته اینترنت دلخواه‌تان را خریداری کنید.

موکب‌های ایرانی در عراق

هرکدام از موکب‌ها در اربعین خدمات متنوعی در اختیار زائرین قرار می‌دهند. در تصویر زیر لیستی از موکب های ایرانی با امکانات رفاهی مختلف آمده است.

موکبهای ایرانی در عراق

بامَن۲۴ سامانه‌ای جامع برای خرید شارژ، بسته اینترنتی و پرداخت قبض است.

در اربعین سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.

3.7/5 - (3 امتیاز)