بامَن 24

آزادسازی سهام عدالت

جهت آزادسازی سهام عدالت اینجا کلیک کنید

مشمولان سهام عدالت می‌توانند جهت آزادسازی سهام عدالت خود اقدام کنند، در ادامه آزادسازی سهام عدالت و مشاهده صورت وضعیت سهام عدالت آموزش داده شده است.

آموزش ثبت شماره شبا برای واریز سود سهام عدالت

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: افرادی که تمایل دارند مدیریت سهامشان با خودشان باشد، از امروز به سامانه سهام به آدرس www.samanese.ir رجوع کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: اولین ابلاغیه این است که مردم به دو گروه تقسیم می‌شوند. افرادی که تمایل دارند مدیریت سهامشان با خودشان باشد، از فردا به سامانه سهام عدالت تحت عنوان www.samanese.ir رجوع کنند و با انتخاب کد ملی اعلام کنند که تمایل دارند سهام شرکت سرمایه پذیر سهام عدالت را خودشان مدیریت کنند.

وی ادامه داد: بنابراین برای افرادی که ابراز تمایل می‌کنند سهام به نام خودشان خواهد شد و متناسب با آن مالکیت و مدیریت نیز بر عهده مردم خواهد بود.

چه کسانی باید در سامانه سهام عدالت ثبت نام کنند؟

علیرضا صالح در پاسخ به این سوال که چه کسانی باید در سامانه سهام عدالت ثبت نام کنند، گفت: بنده تقاضا دارم صرفاً افرادی که تمایل دارند، خودشان سهامشان را مدیریت کنند وارد شوند. اجباری برای آزادسازی سهام عدالت همه مشمولان وجود ندارد.

عرضه سهام عدالت در بورس به چه صورتی است؟

علیرضا صالح در پاسخ به این سوال که عرضه این سهام در بورس به چه صورتی است، گفت: شورای عالی بورس بنابر ابلاغیه رهبری سازوکار را مشخص خواهد کرد که مردم به چه صورتی می‌توانند ورود کنند، باید منتظر بمانیم مصوبه شورای عالی بورس صادر شود.

صالح در پایان گفت: بنابراین در گام اول مردم انتخاب می‌کنند که آیا مایل هستند مدیریت سهام با خودمان باشد یا خیر در صورت موافقت شرکت سپرده گذاری بورس اوراق بهادار سهام عدالت را از سهام شرکت سرمایه گذار استانی کم کرده و به نام افراد اضافه می‌کند.

جهت پرداخت قبض می توانید از سامانه پرداخت بامن24 اقدام نمایید.

۳ شرط مهم رهبر انقلاب برای آزادسازی سهام عدالت

رهبر انقلاب در ابلاغیه ای با درخواست دولت برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند.

در این ابلاغیه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به سه شرط مهم برای عملیاتی سازی آزادسازی سهام عدالت اشاره کرده‌اند و فرموده‌اند:

با آزادسازی سهام عدالت با رعایت امور زیر، موافقت می‌شود:

  1. دارندگان سهام عدالت مجازند در محدوده زمانی مشخص مالکیت مستقیم سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر را انتخاب نمایند و به تناسب، نقش مدیریتی خود را ایفا کنند.
  2. مقررات مورد نیاز جهت انتقال سهام به صاحبان سهام عدالت توسط شورای عالی بورس تدوین و تصویب شود. این مصوبات برای کلیه دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.
  3. نسبت به سهام باقیمانده در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، شورای عالی بورس موظف است ضمن تشویق ماندگاری صاحبان سهام در شرکت‌های مذکور، از طریق مبادی ذیربط هرچه زودتر زمینه‌ی ورود آن شرکت‌ها را در بورس فراهم نماید.

مهلت ثبت نام در سامانه سهام عدالت

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علیرضا صالح گفت: از امروز 10 اردیبهشت یک دسترسی را برای مردم آماده می‌کنیم و در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا اعلام کنند که آیا می‌خواهند سهام عدالت در اختیار خودشان باشد و خود نسبت به سهام مدیریت و مالکیت داشته باشند و یا به دنبال این هستند تا به صورت غیرمستقیم از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مورد معامله قرار بگیرند.

مشمولان سهام عدالت به مدت 30 روز مهلت دارند، به منظور آزادسازی سهام عدالت خود، به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.

ورود به سامانه سهام عدالت

ابتدا وارد سامانه سهام عدالت به آدرس زیر شوید و گزینه “ورود به سامانه” را انتخاب کنید.

https://www.samanese.ir/

سامانه سهام عدالت

مقررات سامانه را مطالعه کنید و بعد از تأیید، روی دکمه “ادامه” بزنید.

  • این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت سهام داران سهام عدالت است.
  • اطلاعات درخواست شده در این سامانه باید با دقت و توسط شخص سهام دار، بازماندگان ایشان و یا ولی، وکیل، قیم قانونی آنها وارد شود.
  • وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه به منظور ثبت شماره شبای بانکی الزامی است، سازمان خصوصی سازی اجازه دارد در مواقع ضروری جهت اطلاع رسانی با شماره تلفن همراه اعلام شده از طریق پیامک یا تماس تلفنی ارتباط برقرار نماید.
  • حداكثر زمان درنظر گرفته شده برای هر بار استفاده از سامانه 10 دقیقه می باشد. پس از پایان زمان مذكور، مراجعه کننده باید از ابتدا به سامانه وارد شود.
  • در صورتی که در مراحل شناسایی بیش از سه بار، اطلاعات هویتی نادرست انتخاب شود، دسترسی به سامانه تا 72 ساعت مسدود می گردد.
  • فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.

سپس کد ملی و کد امنیتی را وارد کنید، در صورت یکه می‌خواهید استعلام سریع بگیرید، گزینه “استعلام سریع” را انتخاب کنید. در صورتی که می‌خواهید از صورت وضعیت دارایی سهام و آزادسازی سهام اطلاع یابید، گزینه “ادامه” را انتخاب کنید.

در ادامه باید مشخصات فردی خود را انتخاب کنید، در صورتی که مشخصات به درستی انتخاب شود، صفحه زیر نمایش داده می‌شود.

ویدئوی آموزش ثبت شماره شبا برای واریز سود سهام عدالت را از دست ندهید

استعلام وضعیت سهامدار در سامانه سهام عدالت

با انتخاب مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام، گزارش زیر نمایش داده می‌شود.

ارزش و قیمت سهام عدالت چقدر است؟

ارزش و قیمت سهام شما در صفحه صورت وضعیت دارایی سهام عدالت، ارزش سهام مشخص شده است.

آزادسازی سهام عدالت

در صورتی که تمایل به آزادسازی سهام عدالت خود را دارید، طرح آزادسازی را انتخاب کنید و مراحل بعدی را ادامه دهید.

آزادسازی سهام عدالت

حتماً بخوانید: راهنمای قدم به قدم ثبت نام اولیه در سامانه سجام بورس

استفاده از روش سهامداری مستقیم

شرایط روش سهامداری مستقیم در تصویر زیر نمایش داده شده است. سهامدارانی که از روش سهامداری مستقیم استفاده کنند، می‌توانند بعد از گذشت 2 ماه از درخواست خود، وارد سامانه سجام شده و از تعداد سهام تخصیص یافته شده نزد شرکت‌های سهام عدالت اطلاع یابند.

استفاده از روش سهامداری مستقیم

پس از انتخاب گزینه “ثبت و ادامه” در صفحه باز شده، امکان ویرایش شماره وجود دارد. شماره تلفن همراه خود را تآیید کنید و ادامه دهید.

استفاده از روش سهامداری مستقیم

سپس کد 6 رقمی پیامک شده را وارد کنید.

با انتخاب گزینه “ثبت نهایی” رسید اطلاعات ثبت شده نمایش داده می‌شود. بعد از اینکه سهام عدالت خود را آزاد کردید، ظرف مدت 2 ماه فرصت دارید، در سامانه سجام ثبت نام کنید و کد بورسی دریافت کنید.

حتماً بخوانید: سامانه سجام چیست و چه مزایایی دارد؟ + پاسخ به سوالات کاربران سجام

استفاده از روش سهامداری غیرمستقیم

شرایط استفاده از روش سهامداری غیرمستقیم در تصویر زیر نمایش داده می‌شود. سهامدارانی که از روش سهامداری غیرمستقیم استفاده می‌کنند، مدیریت و مالکیت سهام عدالت آنها، از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی ساماندهی می شود و حق دخل و تصرف درآن را نخواهند داشت.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

3.7/5 - (121 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 1753
دوست نداشتم: 1654
میانگین امتیازات: 1.06

88 دیدگاه در “جهت آزادسازی سهام عدالت اینجا کلیک کنید

سلام میخواستم شماره موبایلم را در سایت عوض کنم خواهشن راهنمایی نمایید

جناب صمدزاده عزیز
بنده نمیتونم این کار رو انجام بدم. مهلت تغییر شماره تمام شده

میتونید ب سایت sahamedalat.ir مراجعه و شمارتونو ویرایش کنید

سلام فرزان عزیز
از اینکه دیدگاهتون رو با ما به استراک گذاشتید، سپاسگزارم.

سلام من روش غیرمستقیماانتخاب کردم آیاالان میتونم تعقیرش بدم چون وارد سایت سهام که میشم گذینه ی تعقیر ازادسازی غیرفعاله؟

سلام رویا عزیز
خیر دیگه امکان تغییر روش نداره

سلام کارهای سجام روانجام بدیم بهتره یاکه انجام ندیم فرقش چیه خواهشمندم راهنمایی کنید

سلام صبا عزیز
اگر در بورس سهام دارید و سهام عدالت رو آزاد کردید. ثبت نام در سجام اجباری هست.

به نظر شما روش مستقیم خوبه یا غیرمستقیم؟؟؟؟؟؟

سلام امین عزیز
نظر شخصی من این هست که اگر کار با بورس رو یاد دارید، آزاد کنید.

تفاوتشو اگه شد بگید.باتوجه به اینکه دربورس سررشته نداریم.فکر کردیم پول رو یکجا میدن نه هر۶ماه ۳۰درصد.اگه نمیخوام بفروشیم ونگه داریم.ارزشش بالا میره درروش مسقیم؟

سلام نیلوفر عزیز
پیشنهاد می‌کنم اطلاعات خودتون رو در رابطه با بورس افزایش بدید تا ارزش سهامتون بالا بره. اگر در بورس خوب کار کنید، ارزش سهام شما از روش غیر مستقیم هم بالاتر خواهد رفت.

سلام باتشکر .من قبل ازاینکه وارداین سامانه بشم ازطریق کافینت ازادسازی روانجام دادم الان میشه صورت وضعیت خودم رو ازطریق گوشی پیدا کنم لطفاتوضیح بدین

سلام علی عزیز
بله امکان پذیر هست. شما باید وارد آدرس اینترنتی https://www.samanese.ir/ بشید. بعد از وارد کردن کد ملی و تأیید مشخصاتتون، صورت وضعیت سهامتون نمایش داده میشه

وقت بخیر من خیلی وقته ثبت نام کردم حتی سود سهامم برام‌میریختن الان ازاد سازی کروم و احراز هویت و سایت سجوم هم همه کارارو انحام دادم اما شناسایی نمیکنه ایا با مراجعه به خود بانک سهامم رو شناسایی‌میکنن خسته شدم بخدا ۲ قرون انقد با درد سر اخه؟

سلام فاطمه عزیز
به نظرم یکم صبر کنید تا شناسایی کنه.

خواهشن منم راهنمایی کنید برافروش میخوام تایید نهایی رو بزنم که کدبیاد میگه دستورارسالی تکراری میباشد خواهشن کمکم کنید

سلام مجید عزیز
مراحل رو از ابتدا انجام بدید

سلام ببخشید درست اینجا درباره سهام عدالت ولی درباره صندوق etfحتما شماره موبایل بنام شخص باش

سلام ثمین عزیز
بله برای صندوق etf باید شماره به نام شخص باشد.

سلام من سجام ثبت نام کنم کد معاملاتی میدن بعداز احراز هویت؟ بعد دریک کارگزاری مراجعه کنم واسه کد بورسی؟میشه مراحل و توضیح بدید

سلام نهال عزیز
کد بورسی و کد معاملاتی هر دو یکی هستند. شما بعد از ثبت اولیه در سجام، باید هم احراز هویت بشید هم در کارگزاری ثبت نام کنید تا کد بورسی به شما تعلق بگیرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *