بامَن 24

پیامک های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

پیامک‌ های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را از این طریق غیرفعال کنید!

امروزه پیامک‌ های تبلیغاتی علاوه بر مزاحمت هایی که برای افراد به بار می آورند، بعضا موجب تمام شدن شارژ گوشی موبایل کاربر شده و افراد در طولانی مدت متحمل ضررهایی می شوند. به همین دلیل اطلاع از نحوه لغو اینگونه پیامک ها، یک امر اساسی برای هر فرد تلقی می شود.

در زیر به بررسی نحوه غیرفعال سازی پیامک های تبلیغاتی در دو اپراتور مطرح همراه اول و ایرانسل می پردازیم. پس در ادامه نوشته با ما همراه باشید.

خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض را در “بامن ۲۴” تجربه کنید

لغو سرویس های فعال در همراه اول

تمامی اپوراتورها یک کد مشترک را پشتیبانی می کنند که با استفاده از این کد شما می توانید تمام پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای مبتنی بر محتوی را لغو کرده و از دریافت انها جلوگیری می کند.

ابتدا #۸۰۰* را در گوشی خود وارد کرده و دکمه ok یا call را بزنید

در پاسخ منویی دریافت خواهید کرد که شامل ۳ گزینه به شرح زیر است:

  1. مشاهده سرویسهای فعال
  2. قطع خدمات مبتنی بر محتوا
  3. قطع پیامک تبلیغاتی

گزینه اول برای شما سرویسهایی که مبتنی بر محتوی هستند را نمایش میدهد، این همان سرویسهایی است که به ازای دریافت پیامک از شارژ شما کم می شود.

گزینه دوم برای غیر فعال کردن سرویسهای فعالی که در بالا  بدان اشاره شد می باشد.

اگر مدام به ازای دریافت پیامک شارژ شما تمام می شود از این ۲ گزینه استفاده کنید البته بهتر است بدانید که در این سرویس ها حتما خودتان ثبت نام کرده اید و هیچ اپوراتوری اجازی انجام خودسرانه ی این کار را ندارد.

لغو پیام های نبلیغاتی همراه اول و ایرانسل

گزینه سوم برای جلوگیری از پیامک های تبلیغاتی که اکثر از مرکز پیامها مانند ۱۰۰۰۱۲۳۴۶ و ۲۰۰۰۰۱۲۳۴۵ و … بوده و دیگر پیامکی از این شماره ها دریافت نخواهید کرد.

طبق اعلام اپراتورها نباید این عمل خللی در دریافت پیامکهای بانکی داشته باشد.

شیوه لغو پیامک‌ های تبلیغاتی در همراه اول

برای لغو کردن پیامک‌ های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، می‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • ارسال پیامکی عدد «۱» به «۸۹۹۹»
  • شماره گیری کد دستوری #800*
  • شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*
  • تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

لغو پیامک‌ های تبلیغاتی در ایرانسل

برای لغو شدن پیامک‌ های تبلیغاتی در ایرانسل، می‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • ارسال پیامکی عدد «۲» به «۵۰۰۵»
  • تماس با مرکز اطلاع رسانی ۷۰۰
  • اقدام از طریق کنترل حساب اینترنتی

همانگونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، پیامک‌های سرویس‌های ارزش افزوده علاوه بر مزاحمت برای مشترکان، هزینه هم در بر دارد. این هزینه‌ها سبب می‌شود اعتبار حساب مشترکان اعتباری بسیار سریع کم شده یا قبض مشترکان دائمی بسیار گران صادر می‌شود. ایرانسل برای حل این مشکل، راهکاری را ارائه داده است:

ارسال پیامکی کلمه «STOP» به «۸۲۸۲»

حتما بخوانید: هزینه پیامک های فارسی و انگلیسی در سال ۹۸ چقدر است؟

در پاسخ به این ارسال سرویس‌هایی که متوقف می‌شوند برای شما ارسال می‌شود. البته اگر در سرویسی عضو نباشید هم برای شما پیامکی شامل عبارت «شما مشترک هیچ سرویسی نیستید.» ارسال می‌شود. بنابراین برای قطع سرویس تبلیغاتی ایرانسل شما میتوانید علاوه بر روش فوق از ۲ طریق دیگر نیز اقدام نمایید. برای قطع سرویس از طریق پیامک کافیست عدد ۲ را به ۵۰۰۵ ارسال نمایید. شما همچنین میتوانید با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید و با اتصال به اپراتور درخواست قطع این سرویس را بدهید. توجه داشته باشید که قطع این سرویس ممکن است جلوی پیامک های بانکی شما را هم بگیرد

پیام های تبلیغاتی که غیر قابل حذف هستند

برخی از پیامک‌ها که مشترک آن را تبلیغاتی می‌شمارد، بر اساس قوانین تبلیغاتی نیستند و جزء موارد اطلاع رسانی حساب می‌شود. این پیام‌ها به شرح زیر هستند. توجه کنید که بسیاری از بانک ها از مشترکان خود برای ارسال وضعیت تراکنش های مالی، ۱۰ هزار تومان درسال دریافت می کنند. برای عدم دریافت این پیامک ها، می توانید آن را غیر فعال کنید.

  • پیامک‌های قضایی
  • پیامک‌های انتظامی و پلیس
  • پیامک‌های تراکنش بانکی
  • پیامک‌های حکومتی و دولتی
  • پیامک‌های رگولاتوری
  • پیامک‌های اپراتور

از خدمات منحصر به فرد بامَن ۲۴ برای خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبوض بهره ­مند شوید.

4/5 - (1 امتیاز)