بامَن 24

کاهش مصرف اینترنت و راهکارهای کاربردی کاهش مصرف حجم داده

کاهش مصرف اینترنت و راهکارهای کاربردی کاهش مصرف حجم داده

اگر بسته های اینترنت شما زود به زود تمام می‌شود، وقت آن است که فکری برای کاهش مصرف اینترنت خود کنید و کنترل بیشتری روی مصرف داده خود داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم راهکارهای کاربردی جهت کاهش مصرف اینترنت را توصیح دهیم. با ما همراه باشید.

در مطالب قبلی در مورد راه حل هایی جهت بهبود و افزایش سرعت اینترنت به طور کامل توضیح داده شده است.

هنگامی که از اینترنت استفاده نمی‌کنید، داده خود را خاموش کنید

بیشتر بسته های اینترنت با محدودیت حجمی روبرو هستند، بنابراین زمانی که قصد استفاده از اینترنت ندارید، آن را خاموش کنید. در این صورت هم برنامه هایی که در پس زمینه فعال هستند، از حجم اینترنت استفاده نمی‌کنند، هم باعث کاهش مصرف باتری گوشی خواهد شد.

۴ روش لغو تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول

گزینه فشرده سازی مرورگر کروم گوشی را فعال کنید

اگر شما از کسانی هستید که همیشه در کروم وبگردی می‌کنید، بخش زیادی از حجم اینترنت شما توسط اطلاعات رد و بدل شده در کروم مصرف می‌شود. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم جهت کاهش مصرف اینترنت، data server را فعال کنید.

با این کار اطلاعات و محتوای صفحات وبی که مشاهده می‌کنید، از طریق سرورهای گوگل بهینه‌سازی و فشرده می‌شوند.

کاهش مصرف اینترنت
کاهش مصرف اینترنت
کاهش مصرف اینترنت

بامن۲۴ شروع یک ماجرای ایرانسلی؛ بسته های هورا

دانلود خودکار پیامرسان ها را غیرفعال کنید

یکی از راه هایی که می‌تواند باعث کاهش مصرف حجم اینترنت شما شود، تغییر تنظیمات پیامرسان هایی است که از آنها استفاده می‌کنید. از آنجایی که ممکن است در تنظیمات برخی از آنها گزینه دانلود خودکار فعال باشد، با غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید مصرف اینترنت خود را کاهش دهید.

۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان با شارژ جوانان همراه اول

 برنامه های پس زمینه را محدود کنید

برنامه هایی که در پس زمینه شما فعال هستند، از حجم اینترنت شما استفاده می‌کنند و داده های خود را بروزرسانی می‌کنند. برای مثال عملکرد تلگرام و دیگر پیامرسان ها این چنین است. اولین و ساده ترین راهکار این است که با تمام شدن کارتان با اپلیکیشن آن را ببندید. در ویدئوی زیر بیشتر توضیح داده شده است.

راهکار دیگری که در این مورد توصیه می‌شود این است که به تنظیمات اینترنت گوشی خود بروید و فعالیت برنامه مورد نظر را در پس زمینه محدود کنید.

همگام سازی خودکار برنامه ها را غیرفعال کنید

با غیرفعال کردن همگام سازی خودکار برنامه ها باعث کاهش مصرف حجم اینترنت خود خواهید شد. برای کار وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید. سپس به بخش Users & accounts بروید. تمام برنامه هایی که در حال سینک کردن اطلاعات خود هستند، نمایش داده شده اند. همگام سازی برنامه هایی که به نظرتان ضروری نیست را غیرفعال کنید.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

3/5 - (26 امتیاز)