بامَن 24

روش های استعلام قبوض

روش های استعلام قبوض

استعلام قبوض امری است که نیاز است که هر چند روز یک بار جهت پرداخت قبض ها آن را انجام دهیم. روش های استعلام قبوض به شکل قابل توجهی در حال به روز شدن و تغییر است. به گونه ای که همواره به سمت مدرنیزه شدن و استفاده موثر از ابزارهای جدید در حرکت است. با پیشرفت تکنولوژی و تمایل بشر به استفاده از سازوکارهای ارتباطی اعم از تلفن همراه، اینترنت، شبکه های مجازی و سهولت در دسترسی، این امکان برای شرکت های خدماتی محیا شد که استعلام قبوض و پرداخت آن را از طریق وسایل ارتباطی فراهم سازند. پرداخت قبوض تلفن های همراه مانند ایرانسل و همراه اول، قبض های آب، برق، گاز، خلافی خودرو، عوارض شهرداری و تا آنجا که انجام تراکنش های مالی بانکی و بین بانکی نیز از طریق ابزارهای نوین ارتباطی امکان پذیر شد.

برای استعلام قبوض و پرداخت قبض اینجا کلیک کنید

میتوانید با نصب اپلیکیشن پرداخت قبض بامن 24 به راحتی نسبت به پرداخت قبض، خرید شارژ و بسته اینترنت اقدام نمایید.

سازمان های دولتی و بانک مرکزی با بهره گرفتن از این پتانسیل، علاوه بر کاهش هزینه ها و رضایت عمومی از استفاده آسان تر این سیستم ها، موفق به کاهش تولید اسکناس و ضایعات اجتماعی استفاده و مبادله پول نقد و همچنین با حذف قبض های کاغذی و استفاده از روش های جدید استعلام قبوض اقدام موثری در راستای کاهش استفاده بی رویه کاغذ نموده است. امروزه با معرفی روش های متفاوت جهت پرداخت می توان به این نتیجه رسید که صنایع پرداخت در کشور به بلوغ کافی رسیده است و برای کاربران پرسشی که مطرح می شود این است که کدام روش پرداخت بر اساس ابزارهای در دسترس سهل الوصول ترین روش برای پرداخت آنلاین می باشد؟ در ادامه روش های استعلام قبوض و پرداخت آن را معرفی میکنم.

استعلام قبوض همراه اول

در صفحه نخست وبسایت بامن24 و در کادر بالای صفحه، زبانه پرداخت قبوض را انتخاب کنید، اکنون از دو طریق می توانید اقدام به استعلام نمایید:
• استعلام قبض همراه اول با شماره تماس
• استعلام با شناسه قبض و شناسه پرداخت

هم چنین می‌توانید اپلیکیشن پرداخت قبض بامن 24 را نصب نموده و به راحتی از قبوض خد استعلام بگیرید.
علاوه بر مشاهده ریز اطلاعات حساب خود در وبسایت بامن24 می توانید جهت این امر به وبسایت همراه اول مراجعه نمایید و یا از طریق سامانه پیامکی اقدام به استعلام قبوض خود کنید. همچنین می توانید از سامانه پرداخت قبض در وبسایت بانک ملی، بانک ملت و غیره نیز اقدام نمایید.

۶ روش پرداخت قبض همراه اول + استعلام قبض همراه اول

استعلام قبوض تلفن ثابت

استعلام قبض تلفن های ثابت به صورت استانی می باشد و در هر استان برای مشترکین ساکن در همان استان خدمات ارائه می شود، بامن 24 با دارا بودن سامانه متمرکز استعلام قبوض تلفن ثابت کشوری این امکان را فراهم نموده تا به راحتی با دارا بودن شماره تماس و یا شناسه قبض و شناسه پرداخت، اقدام با دریافت هزینه مکالمات و پرداخت آن نمایید. علاوه بر بامن24 از طریق وبسایت مخابرات استان محل سکونت و یا تماس با سمامانه 1818 قبوض تلفن خود را پرداخت نمایید. همچنین میتوان به صورت رایگان با ارسال کد 8 رقمی تلفن خود به شماره 3000713 اقدام به استعلام قبوض تلفن خود نمایید. این سامانه خلاصه ای از صورت حساب دوره را برای شما ارسال می کند.

۴ روش پرداخت قبض تلفن ثابت

استعلام قبوض آب، برق، گاز

با حذف قبض های کاغذی، استعلام قبض آب، استعلام قبض برق و استعلام قبض گاز را دچار سردرگمی نموده است، سامانه بامن24 با راحتی این امکان را برای شما عزیزان فراهم نموده است. کافیست اطلاعات اشتراک خود را وارد کنید و جزئیات کاملی از مصرف دوره ای خود مشاهده و در صورت تمایل به راحتی اقدام به پرداخت قبض خود نمایید. علاوه بر این شما میتوانید درخواست دهید تا ارسال قبوض کاغذی برای اشتراک شما متوقف شود و از این پس قبوض رای شما پیامک شود.

📜 نحوه دریافت قبض برق از طریق پیامک و پرداخت قبض برق

پرداخت قبض با دستگاه های خودپرداز

برای استفاده از دستگاه های ATM یا همان دستگاه عابر بانک داشتن کارت عضو شتاب و یا مخصوص همان دستگاه و در اختیار داشتن رمز ورود کافیست. با در اختیار داشتن این موارد می توانید علاوه بر استفاده از خدمات بانکی الکترونیک مانند برداشت و انتقال وجه و غیره، اقدام به استعلام قبوض آب، برق، گاز، تلفن های ثابت و حتی تلفن های همراه نمایید. با در اختیار داشتن اطلاعات اشتراک خود در هر یک از سامانه ها، دستگاه اطلاعات کلی حساب شما را نشان داده و به شما اجازه استفاده و پرداخت قبض می دهد. البته رویه های پرداخت در دستگاه های ATM بانک های مختلف متفاوت بوده، اما به شکل ملموسی دستگاه تا رسیدن به هدف شما را راهنمایی میکند.

آموزش نحوه پرداخت قبوض از طریق خودپرداز ATM

استعلام قبوض

استعلام قبض و پرداخت آنلاین

وبسایت های برخی بانک ها و سازمان های خدمات مالی با در اختیار داشتن درگاه های پرداخت، این امکان را به کاربران می دهند که به سهولت اقدام به پرداخت قبض خود نمایند. از سامانه استعلام قبوض دارای مجوز می توان وبسایت بانک های صادرات، ملی، ملت، پاسارگاد و سامانه بامن 24 را نام برد. با استفاده از سامانه های نام برده، برای پرداخت هزینه ها دیگر نیاز به مراجعه به بانک و یا دستگاه های خودپرداز نیست، به سهولت و در چند کلیک ساده میتوانید به خدمات مد نظر خود برسید و آن را انجام دهید. برای انجام خدمات اینترنتی در درگاه های پرداخت داشتن اطلاعات کارت مانند شماره کارت، کد cvv2 ، تاریخ انقضا کارت و رمز پویا ( یا رمز دوم برای تراکنش تا روزانه 100 هزار تومان) الزامی می باشد.

پرداخت با کد دستوری USSD

یکی دیگر از روش های ساده و کارآمد جهت استعلام قبوض استفاده از کدهای دستوری USSD می باشد. مزیتی که این روش تسبت به روش های پرداخت آنلاین دارد عدم نیاز به اتصال به اینترنت است و در مقابل نقطه ضعف این روش کارمزد بالاتر شرکت های ارائه دهنده می باشد. برای استفاده از این روش باید کد USSD ارائه دهنده خدمات را داشته باشیم و با وارد کردن دستور کد USSD# در تلفن همراه خود و فشردن دکمه تماس، به خدمات بانکی دسترسی پیدا کنیم. برای مثال برا استفاده از خدمات: • آپ باید کد #733
• سامانه جیرینگ باید کد #123*
• باجه ایرانسل #100*
• همراه 24 #724*
• پرداخت الکترونیک سامان #770*
• بانک انصار #736 *
را شماره گیری نمایید.

استعلام قبوض و پرداخت با اپلیکیشن موبایل

از روش های جدید استعلام قبوض و پرداخت هزینه های قبض، می توان به ظهور اپلیکیشن های مختلف موبایلی اشاره کرد. که خدمات گوناگونی را به شما ارائه میکنند. تا جایی که استفاده از این نرم افزار ها نیز بسیار رایج شده و توانسته اعتماد اکثریت را به خود جلب کند. از جمله سامانه هایی که خدمات موبایلی نیز ارائه میکنند، بامن24 می باشد،با دریافت اپلیکیشن بامن24 از طریق وبسایت و یا کافه بازار، به راحتی در موقع نیاز می توانید وارد سامانه شوید و اقدام به استعلام قبوض و پرداخت گزارش های دقیق و دوره ای از اشتراک خود نمایید. سرعت بسیار بالا و امنیت از ویژگی های بارز این سامانه می باشد.

اپلیکیشن پرداخت قبض
اپلیکیشن پرداخت قبض

سوالات متداول

روش های استعلام قبوض تلفن همراه:

در سامانه بامن24 می توانید با داشتن شناسه پرداخت و یا با استفاده از شماره تلفن اقدام به استعلام قبوض و پرداخت آن نمایید.

کدهای USSD برای پرداخت قبوض و خرید شارژ:

• آپ باید #733
• سامانه جیرینگ باید کد #123*
• باجه ایرانسل #100*
• همراه 24 #724*
• پرداخت الکترونیک سامان #770*
• بانک انصار #736 *

جهت استعلام قبوض آب، برق و گاز چه اقداماتی باید انجام شود؟

با وارد کردن اطلاعات اشتراک خود شامل شناسه پرداخت و شناسه قبض در سامانه بامن24 می توانید به راحتی اقدام به پرداخت قبوض نمایید.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

4.6/5 - (16 امتیاز)