بامَن 24

قبض الکترونیکی

📜 نحوه دریافت قبض برق از طریق پیامک و پرداخت قبض برق

از خرداد ماه سال 1398 طرح ملی قبض سبز رونمایی شد و از اول مهرماه به تدریج روند حذف قبض کاغذی برق شروع شد. این طرح به منظور ارتقاء سطح خدمات و رفاه مشترکین، ارائه خدمات غیرحضوری، صرفه جویی اقتصادی و حفظ محیط زیست آغاز شد. در این بین ممکن است برخی افراد شماره خود را برای دریافت قبض برق ثبت نکرده باشند؛ در ادامه به چگونگی پرداخت قبض برق نیز پرداخته‌ایم.

در اپلیکیشن بامن 24 تنها با وارد کردن شناسه قبض برق می‌توانید اقدام به پرداخت قبض برق تمامی شهرها نمایید. هم چنین برای استعلام دوره های بعد دیگر نیازی به وارد کردن شناسه قبض وجود ندارد. این اپلیکیشن را از لینک های زیر دانلود کنید.

اپلیکیشن پرداخت قبض
اپلیکیشن پرداخت قبض

شناسه پرداخت و شناسه قبض برق را از کجا پیدا کنیم؟

تمامی قبض های شهری ( قبض آب، قبض برق، قبض تلفن، قبض گاز، قبض عوارض شهری، قبض جریمه راهنمایی رانندگی و مالیات) دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت هستند؛ “شناسه قبض” و “شناسه پرداخت” در پرداخت های اینترنتی و غیرحضوری استفاده می‌شوند.

شناسه پرداخت قبض برق

شناسه پرداخت اطلاعات سال، دوره و مبلغ قبض برق را مشخص می‌کند.

شناسه قبض برق

شناسه قبض کد یکتایی است که مشخص کننده اطلاعات نوع خدمت (برق، آب و …)، کد شرکت مربوطه و شماره اشتراک است.

قبض برق

در آخر هر یک از شناسه‌ها یک یا دو رقم کنترل وجود دارد. درصورتی‌که مشتری حتی یکی از شماره‌ها را اشتباه وارد کند دستگاه با محاسبه رقم کنترل، اشتباه را تشخیص داده و پیغام خطا می‌دهد و از مشتری می‌خواهد مجدداً شماره صحیح را وارد کند.

حتما بخوانید: چه روش هایی برای پرداخت الکترونیکی قبض وجود دارد

دریافت قبض برق از طریق پیامک

برای بیشتر مناطق کشور قبض کاغذی برق حذف شده است و مشترکین قبض برق خود را از طریق پیامک دریافت می‌کنند. اما اگر تاکنون قبض برق را از طریق پیامک دریافت نکرده‌اید، باید از روش زیر برای دریافت قبض پیامکی برق اقدام کنید.

#شناسه قبض*1 به سرشماره 10001521

قبض برق

بعد از ارسال این پیامک دیگر خیالتان راحت باشد که به محض صدور قبض برق جدید، اطلاعات قبض شامل شناسه پرداخت، شناسه قبض و مبلغ آن برای شما ارسال خواهد شد.

مستأجرها برای حذف پیامک قبض برق چه کنند؟

اگر مستأجر هستید و قصد نقل مکان دارید، برای حذف پیامک قبض برق محل سکونت قبلی و دریافت پیامک قبض برق محل سکونت جدید، به روش‌های زیر عمل کنید:

1. حذف پیامک قبض برق

جهت حذف پیامک قبض برق [#شناسه قبض محل سکونت قبلی*۲] را به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید تا فرآیند ارسال قبض آن شماره شناسه برای شما متوقف شود.

2. دریافت پیامک قبض برق

جهت دریافت پیامک قبض برق محل سکونت جدید، مجدداً [#شناسه قبض محل سکونت فعلی*۱] را به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ بفرستید.

 توجه: طبق اعلام وزارت برق از یکم مهرماه سال جاری قبض برق به صورت پیامکی تنها با سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ برای مشترکان ارسال خواهد شد. بنابراین اگر از شماره دیگری پیامکی تحت عنوان قبض برق به همراه لینک مستقیم پرداخت به شماره تلفن همراهتان ارسال شد به هیچ عنوان به آن اعتنایی نکنید و مساله را به مسئولان مربوطه اطلاع دهید.

روش های دریافت و پرداخت قبض برق

دریافت و پرداخت اینترنتی قبض برق از طریق سایت بامن 24

روش دیگری که برای دریافت قبض برق وجود دارد، مراجعه به سایت بامن 24 است. با همراه داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت شما می‌توانید بهراحتی اقدام به استعلام قبض برق خود نمایید.

پرداخت قبض برق

دریافت و مشاهده قبض برق از طریق سایت tbtb.ir

برای دریافت قبض برق خود بایستی به آدرس اینترنتی شرکت توزیع برق http://billing2.tbtb.ir/ مراجعه کنید. سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. پس از نمایش مشخصات قبض، امکان پرداخت قبض برق نیز وجود دارد. هم چنین جهت پیگیری قبض برق تهران نیز می‌توانید از این طریق اقدام کنید.

دریافت قبض برق

دریافت و پرداخت قبض برق از طریق اپلیکیشن پرداخت قبض بامن 24

در این روش نیاز دارید، اپلیکیشن پرداخت قبض بامن 24 را نصب کنید، سپس با اطمینان خاطر و در کمترین زمان پرداخت قبض برق بدون شناسه پرداخت را انجام دهید.

پرداخت قبوض برق بدون شناسه

در این روش پس از وارد کردن شناسه قبض، می‎توانید از قبض برق خود استعلام بگیرید، سپس شناسه قبض شما ذخیره خواهد شد و برای استعلام های دوره های بعدی، دیگر نیازی به وارد کردن شناسه قبض ندارید.

بنابراین بعد از اولین استعلام قبض در اپلیکیشن بامن 24 این امکان برای شما فراهم می‌شود تا اقدام به استعلام پرداخت قبض برق بدون شناسه نمایید.

دریافت و پرداخت قبض برق
دریافت و پرداخت قبض برق

توجه داشته باشید که جهت پرداخت قبوض در اپلیکیشن بامن 24 امکان پرداخت گروهی تمامی قبوض وجود دارد.

جهت خرید شارژ، بسته اینترنت و استعلام قبوض از طریق لینک زیر به سامانه بامن۲۴ مراجعه کنید و یا اپلیکیشن بامن۲۴ را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴ از کافه بازار

دانلود مستقیم اپلیکیشن پرداخت قبض بامن۲۴

وب‌سایت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض بامن۲۴

از اینکه دیدگاه خود را با ما در میان می گذارید، سپاسگزاریم.

3.9/5 - (41 امتیاز)
فیسبوک توییتر لینکداین تلگرام واتس اپ

امتیاز شما به مطلب

دوست داشتم: 2377
دوست نداشتم: 2374
میانگین امتیازات: 1

23 دیدگاه در “📜 نحوه دریافت قبض برق از طریق پیامک و پرداخت قبض برق

مستاجرجدیدم چطور میشودتا تاریخ 1399/04/01راه ندهي قبل بوده راقب گرفت مشاهده کرد

سلام بهزاد عزیز
برای پیگیری قبض برق باید به سایت شرکت توزیع برق شهر خودتون مراجعه کنید و سوابق قبض برق رو مشاهده کنید

سلام،ما مستاجریم و قبضای برق خونه اونقدر میاد که دیگه دیگه بماند من چجوری میتونم سوابق پرداختهای سال قبل رو دربیارم ببینم البته از طریق اینترنت قبلا یبار اینکارو کردم ولی یادم نمیاد کدوم سایت بود!لطفا راهنماییم کنین!🍃🌸

از عید برای ما پیامک برق مصرفی نیامده . چرا؟

سلام خانم مختاری عزیز
اول باید باید شمارتون رو برای دریافت پیامک ثبت کنید. جهت درخواست ارسال قبض به صورت دوره‌ای “۱* شناسه قبض” را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.
اگر این کار رو انجام دادید، باز هم پیامک ارسال نمیشه، جهت مشاهده آخرین صورتحساب “شناسه قبض” را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید.

سلام
پيامك قبض ارسال شد پاك كردم الان ميخوام پرداخت كنم از طريق پيامك چه كار كنم دوباره پيامك ارسال شود؟

سلام جناب تاجیک عزیز
پیامک قبض مجددا ارسال نمیشه. اپلیکیشن بامن 24 رو نصب کنید و در قسمت پرداخت قبض برق، شناسه قبض خودتون رو وارد کنید، اطلاعات و مبلغ قبض برق شما نمایش داده میشه. در صورت تمایل پرداخت می‌کنید. استعلام قبض با اپلیکیشن بامن 24 این مزیت رو داره که بعد از اولین استعلام شناسه شما ذخیره میشه و دیگه نیازی به وارد کردن شناسه قبض ندارید

سلام من شماره تلفن خودم واردسیستم کردم برای دریافت پیامک ولی برای صاحبخونه قبلی پیام میاد باید چکارکنم؟

سلام ارمیا عزیز
اول باید با گوشی صاحبخونه [#شناسه قبض*۲] را به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ ارسال کنید، بعد با گوشی خودتون [#شناسه قبض *۱] را به شماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ بفرستید

سلام من متاسفانه قبضهای برق روگم گردم شناسه روازکجابیارم

سلام رضا عزیز
با اداره برق تماس بگیرید

سلام
مبلغ قبض برق ما زیاد اومده باید به کجا اعتراض کنم؟
فکر می کنم شماره کنتور رو اشتباه برداشتن.

سلام حمید عزیز
باید حضوری به اداره برق مراجعه کنید. البته اگر بیشتر باشه، در دوره بعدی مبلغ قبض کمتر خواهد شد.

سلام تو این وضعیت کرونایی چطور شماره کنتور را ارسال کنیم که هزینه برق مصرفی رو بفهمیم؟

سلام کاربر عزیز
قرار است اقداماتی انجام شود تا ازطریق اپلیکیشن، پیامک یا تماس تلفنی شماره کنتور برای شرکت برق ارسال کنیم اما هنوز این امکان فراهم نشده است.

بنده مستاجر هستم و مالک هیچ قبضی به ما ارایه نداده و ما نمی تونیم قبضها رو بدون داشتن شناسه قبض پرداخت کنیم و فقط به شماره کنتور و بدنه و شماره پرونده که روی کنتور هست دسترسی داریم حالا چه کنیم

سلام
شما برای دریافت شناسه قبض می‌توانید با در دست داشتن اطلاعات روی کنتور به سازمان توزیع برق منطقه خود و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید؛ اما اگر امکانش هست از مأمور قرائت کنتور شناسه قبض برق خود را بگیرید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *